הפיגוע בבית חורון: מחקירת המשטרה את הפיגוע בבית חורון עולה כי שני המחבלים הם אברהים עלאן, יליד 93, תושב בית עור תחתא, וחסין אבו גוש, יליד 99, ככל הנראה תושב מחנה פליטים קלנדיה. ‏בהתאם למדיניות שקבעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון משה יעלון, צה"ל מכתר את הישובים מהם יצאו המחבלים. ‏המינהל האזרחי יקפיא את היתרי העבודה למשפחות המחבלים ולמעגלים נוספים באם יהיה צורך. בהוראת חטמ''ר יהודה, יסגרו השערים של היישובים ליציאת כלי רכב. 



שני המפגעים הגיעו ליישוב במטרה לבצע רצח של כמה בני אדם: הם חדרו ליישוב דרך הגדר, ומשהיו בפנים דקרו את האישה הראשונה במתקן ציבורי עם מתקני כושר. משם הלכו לכיוון המכולת ומחוצה לה דקרו אישה נוספת. אז התכוונו השניים להיכנס למכולת בניסיון לבצע פיגוע גם שם, ויתכן שתיכננו לקחת בני ערובה ולהשתמש במטענים. אזרח שהבחין בהם החל להדוף אותם עם עגלת קניות. השניים החליטו לברוח מהזירה ואז נורו על ידי מאבטח של היישוב. 


המחבלים מבית חורון נהדפים מהמכולת ביישוב

עדי, מוכר במכולת המדוברת שנכח בעת שהמחבלים ניסו לפרוץ פנימה, סיפר בראיון לערוץ 2 כך: "אני שומע צעקות פניקה גדולה, מוטי (שהדף את המחבלים עם העגלה) צועק עליהם, הם ברחו לעשות עיקוף של המכולת ולא הצליחו".



בסריקות של כוחות המשטרה בזירת האירוע נמצאו שני חפצים החשודים כ"מטען צינור", אשר נפלו למחבלים במהלך מנוסתם. גם על גופו של אחד מהם נמצא מטען. ביישוב מתבצעות סריקות מבית לבית. במטרה לשלול מצב שבו המחבלים חדרו לאחד הבתים וביצעו שם פיגוע.