הקור הכבד מתחיל לתת את אותותיו ולגרום לפגיעות בנפש. תינוקת כבת שבוע מאריאל אושפזה בבית החולים שניידר בפתח תקווה במצב קשה, כשהיא סובלת מהיפותרמיה. ואילו בירושלים נערכים ליום המחר, בו צפוי לרדת שלג יותר משמעותי מזה שהיה היום (שני).



על פי התחזית, תושבי הבירה צפויים להתעורר מחר לבוקר לבן, כשהשלג צפוי להמשיך לרדת ולהיערם על הגגות ובחוצות העיר. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, יבגני בריינין, מסר שבשל כניסת אוויר קר למרכז הארץ, צפויות בירושלים ובהרי המרכז כמויות שלג משמעותיות.



במהלך יום שלישי השלג צפוי להיערם לגובה של כמה סנטימטרים והשלג צפוי לרדת גם בשעות הערב והלילה. שלג ימשיך לרדת גם בהרי המרכז וגם שם הוא יערם על הקרקע. לנוכח האוויר הקר, גם ייתכן שלג באזור הר הנגב ומצפה רמון. לעומת זאת, בהרי הצפון ייתכן רק שלג קל. בריינין הסביר שאמנם האוויר קר, אך לנוכח המשקעים המעטים באזור הצפון, לא צפוי שלג כבד. 



על פי התחזית, מחר ירדו גשמים לפרקים באזור המרכז והנגב ובשירות המטאורולוגי מזהירים מפני סכנת שיטפונות והצפות. גם מחר ימשיכו לרדת גשמים לפרקים באזור המרכז וצפון הנגב ורק ביום רביעי המערכת החורפית, שהחלה בשבת, צפויה להיחלש ולהיעלם בהדרגה.



בעיריית ירושלים יקיימו בבוקר ישיבת הערכת מצב מיוחדת, בסיומה יוחלט אם יתקיימו לימודים בבתי הספר. בעירייה המליצו לעקוב אחר הדיווחים.


במקביל, הוכנו מאות כלים כבדים לפינוי שלג מהכבישים ומאות שקי מלח, שיפוזרו על מנת למנוע החלקה. גם בשירותי הכבאות וההצלה ובמד"א הוכרז על היערכות מיוחדת. בשל השלג ותחזית מזג האוויר הודיעה מכללת אפרתה בירושלים כי במכללה לא יתקיימו מחר לימודים. גם הבחינות הצפויות יידחו.



במשטרת התנועה ערוכים לסגירת צירי הכניסה לירושלים, אם העיר תהיה מושלגת. ברכבת ישראל נערכים בתוך כך לתגבור שירות הרכבות בקו לירושלים, לנוכח האפשרות לסגירת צירי התנועה המובילים לעיר. במסגרת ההיערכות הוצבו בתוואי המסילה מערכות להתזת מים בלחץ גבוה, הכוללים חומרים למניעת קיפאון. בנוסף, הוצבו בתחנות ירושלים ובית שמש אמצעים לפיזור מלח, פטריות חימום ובקבוקי שתייה



בעקבות השלג, חברת החשמל הכריזה על מצב חירום בחברה. יו"ר דירקטוריון החברה, אלוף (במיל') יפתח רון טל, עדכן את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואת שר התשתיות והאנרגיה, יובל שטייניץ על ההיערכות המיוחדות לנוכח החשש מפני הפרעות ברשת החשמל בשל השלג. מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך הודיע על פתיחת חדר מצב מיוחד בירושלים. לדבריו, חברת החשמל תגברה את צוותי השטח וכן את מוקד שירות הלקוחות 103 ומתקיים קשר ישיר עם עיריית ירושלים ומשטרת ישראל.



בתוך כך, היום נשבר שיא הביקוש לחשמל בחורף, כך הודיעה חברת החשמל. השיא החדש עומד על 12,200 מגוואט - עלייה של כ-2.3 אחוזים ביחס לשיא החורפי הקודם, שנרשם בינואר שנה שעברה ועמד על 11,934 מגוואט. שיא הצריכה של כל הזמנים נרשם בקיץ 2015 ועמד על 12,905 מגוואט. 



 

הערב נשבר שיא הביקוש לחשמל לחורף 2016הערב, בשעה 18:45, נשבר שיא הביקוש לחשמל בחורף שעמד על 12,200 מגוואט - עלייה של כ...

Posted by ‎חברת החשמל לישראל Israel Electric Corporation‎ on Monday, January 25, 2016

ביממה האחרונה חוברה תחנת משנה ניידת לעטרות, לצורך חיזוק אספקת החשמל לירושלים וכן הועברו גנרטורים ליישובים מבודדים, אשר דרכי הגישה אליהם קשות במזג אוויר מושלג וסוער. בחברת החשמל גם נערכו לצריכת חשמל גבוהה במיוחד, בשל הירידה בטמפרטורות ביממה האחרונה.