על אף היותו מאושפז במחלקת טיפול נמרץ לב בבית חולים שיבא, שמעון פרס, היה עסוק היום (שני). בעת השהות במחלקה עסק פרס בהכנה דבריו להופעה פומבית בתוך בית חולים שיבא באירוע שהיה פרידה מתוכנן של בית החולים מהמנהל הותיק פרופסור זאב רוטשטיין. בטקס החגיגי, שהתקיים היום אחר הצהריים, אמר פרס לקהל שהפעם הוא הגיע לדבר איתם "כפציינט מרוצה, שמכיר את בי החולים מאז שהוא הוקם".



פרס החמיא לפרופסור רוטשטיין ששני בתי חולים רוצים בו כמנהל. בית חולים שיבא, שאותו הוא עוזב ובית חולים הדסה אליו הוא מגיע. "זה מוכיח עד כמה אתה מנהל מוצלח" אמר פרס ואיחל לו הצלחה. פרס ציין שהוא זה ששכנע את בן גוריון בשנות החמישים להפוך את תל השומר מהמרכז הרפואי הגדול ביותר של צה"ל לבית חולים אזרחי. עם סיום דבריו הקהל נעמד על רגליו וזיכה את פרס בתשואות רמות. "ועכשיו, במצוות הרופא, אני מייד חייב לשוב למיטתי" אמר פרס.



הדרמה שהתחוללה סביב שמעון פרס החלה בארוחת ערב פרטית שקיים פרס במעונו בהשתתפות הסופר עמוס עוז ורעייתו נילי שהם חברים אישיים. הארוחה התנהלה בסיוע של העוזרת האישית של פרס יונה בר טל שזוכה לאחרונה מהפאראמדיקים של מד"א בתואר "המצילה". 



הארוחה עם הזוג עוז היתה נעימה ושמחה והשיחה - קולחת. לאחר הארוחה התלונן פרס שהוא מרגיש בדופק מהיר מהרגיל. "פרס לא מתלונן אף פעם" אמרה יונה ברטל "עשרים שנה אני עובדת איתו, ועשרים שנה הוא אף פעם לא התלונן. אם הוא אומר שהוא מרגיש משהו, אני סומכת במאה אחוז שיש לכך סיבה טובה" ברטל הזעיקה אמבולנס. פרס נבדק, אובחנה אצלו אי סדירות קלה בלב, שחלפה עם הגיעו לבית חולים תל השומר. בעת הדרמה של פרס היה דרמת משנה כאשר דוברת בית חולים שיבא כרעה ללדת והמשיכה לתדרך את כתבי הבריאות מחדר הלידה.



הן בני המשפחה של פרס העוזרת האישית ורופאו האישי, התלוננו שפרס שמע על מצבו בחדשות ערוץ 2, עוד לפני הגעת הצוות הרפואי לביתו ולפני שביצעו בו בדיקה רפואית. "בני המשפחה שומעים על מצבו בתקשורת, יש בכך פלישה בוטה לפרטיות" אמר ל"מעריב" רופאו האישי של פרס, פרופסור רפי ולדן.