שלומית קריגמן ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדקירה שאירע אמש בבית חורון, הובאה היום (שלישי) למנוחות בהר המנוחות בירושלים. מאות קרובי משפחה וחברים ליוו את קריגמן בדרכה האחרונה, במזג אויר סוער, שלא הקל על הבאים. היא נקברה בצמוד לדפנה מאיר ז"ל, שנרצחה בפיגוע הקשה בעתניאל. קריגמן ז"ל, בת למשפחה ותיקה בשדמות מחולה, שירתה במשך שנתיים בשירות לאומי, כקומונרית בסניף בני עקיבא שבבית חורון. בשנה האחרונה היא התגוררה בבית סבה וסבתה שבישוב". לאחר מכן למדה עיצוב תעשייתי במכללת אריאל.

עינת דרמר, חברתה של שלומית, סיפרה בראיון לגלי צה"ל על חברתה הטובה: "עוד לא עיכלתי את זה שצריך להיפרד ממנה". עוד סיפרה על ההודעה שקיבלה על הפיגוע: "הייתי במעונות בבר אילן ושמעתי על הפיגוע כמה שעות קודם. לצערי לא חשבתי על זה יותר מדי או שזה קשור אליה. חשבתי על סבא וסבתא שלה שגרים שם. כמה שעות אחר כך חבר קרוב התקשר והודיע שהיא נאבקת על חייה. כל הלילה עבר בתפילות ובבקשות ובבוקר קמים להרבה טלפונים ומבינים שאלה למעלה כנראה רצו אותה איתם".
 
דרמר סיפרה כי היא מכירה את שלומית מהגן. "גדלנו ביחד בשדמות מחולה. היא היתה בחורה שמחה שאוהבת לעשות הרבה טוב ולהפיץ טוב מסביבה. היא דאגה לאנשים שחשובים לה, כמו המשפחה שלה". היא הוסיפה כי שלומית חלמה לעצב דברים וכי "היתה בה הרבה יצירתיות והיא אהבה לקרוא וללמוד".
 
יואב, אחד מחבריה של שלומית, סיפר ברשת ב': "היא היתה אדם מאוד מופנם ומאוד ישר. אדם שמדבר דוגרי עם אנשים, אפילו ציניקן. אדם טוב, עם אינטיליגנציה גבוהה. היא היתה בצומת דרכים בחייה, היא למדה מקצוע וחשבה להמשיך הלאה עם זה, היא לא היתה בטוחה, בגלל זה היא עבדה בצומת ספרים בינתיים. זה הלם גדול שאדם שאתה מכיר הולך, היא גרה אצל סבא וסבתא שלה בירושלים כדי שתוכל ללמוד, אבל היא משדמות, וזה פשוט לא מגיע לה. זה לא היה צריך לקרות. זה הלם לכולנו. פיגוע כזה לא היה - היו חדירות של מחבלים בעבר, אבל אסון גדול כזה לא קרה".

זירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה


לאחר הפיגוע, קריגמן פונתה לבית החולים הדסה במצב אנוש ובהחייאה, אך לאחר מאמצי הצוות הרפואי והניסיונות לייצב את מצבה, נאלץ הצוות לקבוע את מותה. ההודעה על פטירתה נמסרה במהלך הבוקר.

כזכור, שתי נשים נפצעו אתמול בפיגוע הדקירה ביישוב, האחת, קריגמן ז"ל, שנפצעה תחילה במצב אנוש והשנייה במצב בינוני. השתיים פונו ע"י צוות מד"א לבתי החולים. מתחקור האירוע עלה כי שני מחבלים הגיעו ליישוב במטרה לרצוח מספר בני אדם. את האישה הראשונה הם דקרו במתקן ציבורי עם מתקני כושר, ומשם הלכו לכיוון המכולת ומחוץ לה הם דקרו אישה נוספת. אז פנו השניים לתוך המכולת בניסיון לבצע פיגוע גם שם, יתכן שתכננו לקחת בני ערובה ולהשתמש במטענים. אזרח שהבחין בהם הדף אותם עם עגלת הסופר שהייתה לידו. בסרטון שפורסם נראה מאבקו עם המחבלים. השניים החליטו לברוח מהזירה ואז נורו למוות על ידי מאבטח של היישוב שהיה במקום. לאחר מכן פורסם כי  המחבלים שביצעו את הפיגוע הקשה היו אברהים עלאן, יליד 93, תושב בית עור תחתא, וחסין אבו גוש, יליד 99, ככל הנראה תושב מחנה פליטים קלנדיה.