הסופה הנוכחית מביאה עמה לא רק כמות גדולה של משקעים אלא גם גל קור קיצוני. כולנו נערכים בציפייה, חלקנו גם לשלג, ומצטיידים בהתאם: מגפיים, עוד צעיף, סוודר וכפפות. אנו שולחים את הילדים רכוסים היטב, חובשים כובע שיגן על האוזניים, ומצמצמים ככל הניתן את השהייה בחוץ, בניסיון להימנע מהקור. החורף בשיאו והטמפרטורות צנחו למעמקים. בין כל אלה, קל לשכוח שגם חיות המחמד שלנו זקוקות להכנה מיוחדת, בייחוד אם הן מבוגרות או אם פרוותן קצרה. ד"ר משה רפלוביץ, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות, מציע היום (שלישי) מספר טיפים שישמרו על חיות המחמד שלנו בעונה הקרה: 

1. לפני שמוציאים את הכלב לטיול, מומלץ להעביר אותו ב"חדר ביניים". הכלב יחווה ירידה הדרגתית בטמפרטורות, וכך ימנע משוק הקשור לשינויי טמפרטורה קיצוניים, העלולים לחשוף אותו להתקררויות, ברונכיטיס ודלקת ריאות, בין שאר מחלות. 
2. בעלי חיים מגנים על עצמם מפני הקור והרטיבות בעזרת שומן שהם אוגרים בשכבה התת–עורית שלהם, ובזכות הפרווה שהופכת לסמיכה ועבותה יותר בחורף. לכן, עדיף לא לספר ולגלח את חיית המחמד במשך החורף. כמו כן, האוויר שנמצא בין השערות, מהווה שכבת הגנה, ולכן מומלץ להקפיד להבריש את הפרווה. 

3. לבישת סוודרים לקראת יציאה מהבית למען הגנה נוספת מפני הקור מומלצת בעיקר עבור כלבים שפרוותם קצרה. 
4. צריכת האנרגיה של בעלי-חיים החיים מחוץ לבית עולה במהלך החורף, זאת כדי לשמר את חום גופם. לכן, כדאי להגדיל את כמות האוכל שנותנים לחיות-רחוב או כאלו הנמצאות רוב הזמן בחצר בכ-30%. 
5. היובש הרב ופעולת המזגנים עלולים לגרום לאיבוד מואץ של נוזלים. גם בחורף זכרו לספק לכלב ולחתול שתייה מרובה. זאת גם כדי למנוע מהם לשתות משלוליות ברחוב, שלרוב מזוהמות.
6. סערות וברקים גורמים לבעלי חיים לחרדות ולחץ. אם הכלב שלכם חווה את הסערות באופן קשה במיוחד, ישנם שני פתרונות אפשריים: תרופות ווטרינריות מרגיעות (עם מרשם רופא בלבד). כמו גם האופציה להקליט ולהשמיע לכלב את רעש הרעמים בתדירות גבוהה ובעצמה נמוכה, עד שיתרגל לכך.
7. במידה ומיצי או רקסי התלכלכו מבוץ, רצוי לרחוץ אותם - אך חשוב להקפיד לייבשם ולסרק היטב את הפרווה, לפני שיצאו שוב החוצה. 
8. ד"ר רפלוביץ ממליץ גם להקפיד לתת תשומת לב מיוחדת להתנהגות חיית המחמד: רעידות שרירים יכולות להעיד על קור. במידה ודבר זה לא יטופל בזמן, זה עשוי להוביל למצב של חולשה, הלם ואבוד נוזלים. כלבים גדולים נוהגים לסבול מרגישות ודלקות באזורי הפרקים. לכך יש תרופות ווטרינריות שונות, במרשם כמובן.