הלימודים בכל בתי הספר העל־יסודיים בכיתות ז' עד יב' יחלו היום בשעה 10:00, כך הודיע ארגון המורים במחאה על כך שמגוון נושאים ובעיות בבתי הספר העל־יסודיים אינם זוכים לפתרון זה חודשים ארוכים. במכתב של יו"ר הארגון, רן ארז, הוא מסר כי במשך תקופה ארוכה, קרוב לשנתיים, הארגון מקיים דיונים עם משרד החינוך במטרה לפתור בעיות שקיימות בחינוך העל־יסודי כתוצאה מאי כיבוד הסכמי שכר, תנאי עבודה והרפורמה בבחינות הבגרות.



"עד היום לא משולמות תוספות שכר למורי השל"ח ותוספות שכר למורים בתפקידי הדרכה", טוען ארז ומוסיף: "עד היום משרד החינוך לא נענה להצעותינו לתגמל את רכזי המחויבות האישית ובבתי ספר רבים לא הוכנו פינות עבודה מתאימות לעבודה שעל המורים לעשות בהם".
 
 לדבריו, קיימת אי בהירות בכל הקשור לרפורמה "ישראל עולה כיתה" וכל מפמ"ר או מפקח מוציא את החוזרים שלו שיוצרים בלבול ועומס עבודה על ציבור המורים".
 

"זוהי שביתת אזהרה מתוך כוונה שבמשרד החינוך יבינו ששבענו מדיבורים ללא תכלית. הודעות על המשך העיצומים ותוכנם נוציא בהמשך", נמסר מהארגון.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המשרד מביע תמיהה נוכח העיצומים בחטיבות העליונות, ורואה בהם צעד מיותר. העיצומים מהווים הפרה של ההסכמים הקיבוציים שעליהם חתום ארגון המורים, והפרת השקט התעשייתי בו הוא מחויב. משרד החינוך מקיים הידברות שוטפת ופורייה עם ארגון המורים במגוון נושאים, לטובת מערכת החינוך. יודגש שאין עיצומים בחטיבות הביניים. המשרד קורא לכלל המורים והתלמידים להגיע ללימודים כסדרם".