חמים יותר? גשום? או סתם יום חורפי נחמד לטיולים. ניסים משעל שמע ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את תחזית מזג אוויר של חזאי ערוץ 10 דני רופ, שמבחינתו אמר כי "מערכת מזג האוויר הזאת מוציאה לנו את המיץ. הלילה הזה ובעיקר הלילה של מחר, חמישי בלילה, הם לילות קפואים עם טמפרטורות מאוד נמוכות, אפילו יותר נמוכות משהיו במערכת החורפית שעברנו. הסיבה היא שהעננים הלכו, אין שמיכה שמכסה, החום היחסי שהצטבר במשך היום בורח בלילה, ואנחנו מקבלים אפקט שהוא כמו מדבר".

"אנחנו נרגיש את זה במקומות הנמוכים, במיוחד בעמקים, שהאוויר הקר הוא כבד יותר, ויורד לשם, וגם במקומות הגבוהים שמטבעם הם קרים, שם יש חשש לקרה", אמר רופ. "מומלץ שם להשאיר את הברז מטפטף במהלך הלילה, טפטוף קטנטן, כדי שלא יקפאו הדודים. ויש גם סכנה של החלקה, במקומות שבהם נשארו מים או קרח על המדרכות".

 


"אני חושב שכבר ביום שישי קצת קצת נרגיש יותר נעים, לפחות ביום", הוסיף רופ. "בשבת וראשון כבר נחזור למשהו רגיל. עדיין יהיה קר, אבל לא קפוא כמו שנחווה ביום חמישי. גם באיזור החוף ומקומות שלא מורגלים בקור גדול נרגיש בחוץ את האוויר הקר שנשאר, אבל בלי משקעים. לפחות שבת תהיה נחמדה ונעימה עם הרבה עננים בשמיים, לא חם ולא יום שמש מדהים, אבל לא צפוי גשם ואפשר יהיה לצאת החוצה".

ערך: אסף נבו