שחקנית התיאטרון שרית וינו אלעד שוחחה הבוקר (רביעי) עם ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"  ומתחה ביקורת קשה על שרת התרבות מירי רגב, בעקבות הצעת החוק על נאמנות למדינה של מוסדות התרבות. "ההיגיון של מירי רגב הוא היגיון בריא של משטרים אפלים", אמרה וינו-אלעד. "מה הפחד הגדול? למה סמלי מדינה יותר חשבים מחיים של אנשים במדינה?



"אם אני רוצה לכתוב מחזה על מערכת יחסים בין פלסטיני לישראלית, שבו יש סצנה שבה הפלסטיני שורף את דגל מדינת ישראל, למה כל מוסד שיחליט להעלות את ההצגה הזו לא יקבל תקציב? למה אסור לי לדבר על הסכסוך מהנרטיב הזה? המגבלות האלה והרצון של מירי להחתים מוסדות ואמנים על מסמך נאמנות הוא איום ונורא, שלא לומר מתקרב לפאשיזם".



"אל תתני את הכסף", המשיכה וינו-אלעד. "בואו נסגור את כל מוסדות התרבות ושמירי רגב תפתח אותם מחדש לטעמה ולפי האג'נדות שלה, הרי היא נבחרה. אז קדימה, מירי, תעשי את זה. תפתחי את כל מוסדות התרבות מחדש לפי צלילי החליל שבהם את רוצה שאנשים ירקדו. אנחנו נמשיך לעשות את התרבות שלנו בלי כסף. היום נותנים לנו תקציבים שהם מגוחכים ברמה כזאת שכל 20 השנים האחרונות, כל פעילות איגודי האמנים הייתה בענייני תקציב. אנחנו כרגע מדברים על בעיה שהיא הרבה יותר גדולה מתקציב, והיא מה מותר ומה אסור לנו להגיד על פי חוק".


"מקורבי השרה אומרים שהנאמנות למדינה היא ערך בסיסי ואם מישהו רוצה כסף שיהיה קודם נאמן למדינה", הדגיש משעל, וינו-אלעד ענתה: "עד כמה הנאמנות שלי למדינה צריכה להיות גדולה כדי שאני אוכל לעשות אמנות? לגבולות של המדינה? תגידו לי כבר סוף סוף מה הם הגבולות של המדינה. רגע, הייתה נכבה או לא הייתה נכבה? אני צריכה לדעת את זה. אם אנחנו מציינים נכבה ולא הייתה נכבה אז בעיה שלנו, לא ככה? אם הייתה נכבה בואו נגיד שהייתה נכבה ובואו נציין גם אותה. למה אנחנו צריכים לשנות את ספרי ההיסטוריה לפי מה שנוח לנו ולא לפי מה שקרה או קורה בשטח? אם אנחנו מנסים לטאטא מתחת לשטיח ולהוציא חוק שאומר 'לא היה ולא נברא ולכן אסור לכם לציין יום כזה או אחר', אז איך אנחנו מתקדמים באיזושהי דרך לאיזה עתיד יותר טוב? ממה אנחנו לומדים?".

"יש לי תחושה שהם עושים קצת תחרות ביניהם מי יהיה יותר לאומי, שלא לומר לאומני, מי יותר ילחץ על השאלטר הזה של נאמנות למדינה", אמרה וינו-אלעד. "אני מוכנה לחתום על הצהרת נאמנות אם המדינה חותמת על הצהרת נאמנות כלפיי, חותמת שהיא דואגת לטפל במספר העניים בישראל, דואגת למוגבלים, לעצמאים, לעסקים קטנים, לאמהות חד הוריות, לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שעומדים מול שופט שאומר 'זו ילדה בת 9 פתיינית', אם המדינה חותמת לי שהיא נאמנה לי, כאזרחית".