סערת קמפיין "השתולים בתרבות" ממשיכה אל מעבר למגזר הפוליטי. מנחה הטלוויזיה,  אברי גלעד, יצא היום (חמישי) נגד תנועת "אם תרצו" והקמפיין, שבגלגולו האחרון מציג תמונות של אנשי תרבות נחשבים כגון רבקה מיכאלי ועמוס עוז כ"שתולים". בימים כתיקונם מנחה הטלוויזיה מגנה את תנועת "שוברים שתיקה", ואף תמך עד לאחרונה ב"אם תרצו", אך עקב ההסלמה האחרונה מצד ארגון זה, גלעד מכנה את המצב "זריעה של שנאה מיותרת".



במכתב פתוח שכתב בפייסבוק, שטח גלעד את דעתו על שתי התנועות: "פנה אלי מעל דף פייסבוקו יריב אופנהיימר, והפנה את תשומת ליבי לכך שאני אמור להרצות בקורס של "אם תרצו" באוניברסיטת תל-אביב. האמת שלא זכרתי את האירוע, אבל משנזכרתי, אני מבקש מ'אם תרצו' לשכוח ממני. נכון ש'שוברים שתיקה' היא תנועה מגונה בעיני, ונכון שפעלתי נגדה ואפילו באגרסיביות מסוימת. אבל אל תתבלבלו. לא כל מי שהקריא עדות שנכתבה בדם ליבו של חייל הוא שתול בעיני. ההיפך. הוא שליח מצווה, כי לתת קול לעדויות של חיילים באירוע פנימי בארץ זאת מצווה חשובה לתיקון הדרוש תיקון. הגרעין הקשה של הנהגת 'שוברים שתיקה' הוא קבוצה צינית ואנטי ציונית, שבתרגיל מתוחכם לקחה רצון אמיתי בתיקון והפכה אותו לנשק יום הדין נגד המדינה, על כל במה אנטישמית בעולם. כל צעד חוקי נגדם - לגיטימי בעיני".



גלעד כינה את הצעד האחרון בקמפיין "זהו מהלך מטורלל, אבל להכניס עכשיו עוד ועוד אנשים למעגל ש"אם תרצו" רוצים שיוקעו ויהיו מושא לשנאה, זה מהלך מטורלל. זה זמן להתחבר ולא להתנתק, זמן לרפא ולא לפצוע. זה זמן למצוא מכנים משותפים בין הרוב השפוי, תוך הוקעת מתי המעט הקיצונים בשני הצדדים, ימין ושמאל. מה שאתם עושים ב'אם תרצו' זאת זריעה של שנאה מיותרת, וחלקי לא יהיה איתכם".



לסיכום, פנה גלעד באופן אישי ל"אם תרצו": "אנא הסירו את תמונתי מהמודעות שלכם, את שמי מרשימת המרצים שלכם, את דמותי מרשימת התומכים הדמיוניים שלכם. אני מאמין שלא אהיה האחרון לבטל כל קשר איתכם אם תמשיכו בדרככם הזאת. אני מתפלל שהקמפיין שלכם יעשה ההיפך ממה שהתכוונתם ויעורר את כולנו לאהבה למרות השוני, לנתינה למרות הוויכוח, להקשבה למרות הדם הרותח".


 

לא רוצה מכתב גלוי ל"אם תרצו"פנה אלי מעל דף פייסבוקו יריב אופנהיימר, והפנה את תשומת ליבי לכך שאני אמור להרצות בקורס ש...

Posted by ‎אברי גלעד Avri Gilad‎ on Thursday, January 28, 2016