השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה קרא לחברות הגז להוריד באופן מיידי את מחירי הגז לתעשייה המקומית. השר גבאי, השר היחיד בממשלה שהצביע נגד מתווה הגז, טען כי בעקבות המחירים הגבוהים שחברות הגז גובות בעקבות המתווה שאושר, בוחרים מפעלים רבים להתנתק מאופציית הגז הטבעי. המפעלים עוברים לדלקים ישנים ומזהמים יותר, שיגרמו לטענת השר גבאי ל"חלום בלהות סביבתי", כמו גם לאיבוד משמעותי של יתרון למשק. 

"מתברר שמחירי המקסימום שהממשלה קבעה לחברות הגז במתווה הם לא מחיר גג, אלא המחירון", אמר השר גבאי במסיבת העיתונאים. "זה מבריח את המפעלים, המשק הישראלי מאבד את היתרון שלו ואזרחי המדינה נחשפים לסכנת חיים מזיהום אוויר. זה חלום הבלהות של המשרד להגנת הסביבה. תורידו את מחיר הגז".  
במסיבת העיתונאים דיבר גם מנכ"ל פניציה, ערן פניציה, מפעל שעמד בפני סכנת סגירה בגלל עלויות אנרגיה גבוהות, ניצל בזכות החיבור לגז הטבעי, וכעת מעוניין לשוב למזוט , לטענתו עקב המחיר הגבוה של הגז הטבעי. "זה עניין של החלטה שיכולה להתקבל בין ראש הממשלה לשני בעלי עניין שסוגרים את הפרשה הזו אחת ולתמיד. ישראל צריכה להיות עם היתרון של הגז הטבעי וזה לא כך כעת. לכן אני אולי זה שצועק המלך הוא עירום", אמר המנכ"ל. 

מנכ"ל החברה להגנת הסביבה אמר "מעבר לדאגה לחיי אדם ולבריאות, אנחנו מאבדים הזדמנות פז ליצירת יתרון תחרותי ותעשייה פורחת עם אלפי מקומות עבודה. אם לא נניע את המדינה על גז, נפעיל תעשייה על גז, נייצר חשמל בגז - לא יהיה מפעל ציוני. 
חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שבחה את השר גבאי ואמרה: "נתניהו אמנם העביר את המתווה, אבל הניתוח הצליח והחולה מת. חברות הגז קיבלו חופש לגבות מחירים כה מופרכים ומושחתים, עד שאיש לא רוצה כעת לקנות את הגז בשל מחירו. הקביעה הנחרצת של גבאי כי המחיר חייב לרדת בדחיפות, היא קריאה ריאלית, עיסקית ומפוכחת, בתוך מסכת השקרים והבדיות של הממשלה". 
מטה המאבק במתווה הגז הגיב גם הוא לדברים, וקרא לכנס הפגנה בשבת הקרובה: "מתווה הגז קורס. מסיבת העיתונאים של השר אבי גבאי שהתקיימה היום, מצביעה שוב על כך שמתווה מונופול הגז הוא לא ראוי, כיוון שהוא מנציח את מונופול הגז שהוקם בניגוד לחוק, על מחיריו המונופוליסטיים. דברי השר גבאי, לצד ההתפתחויות האחרונות במשק הגז – הוויתור של פניציה על שימוש בגז בשל מחירו המונופוליסטי; קריסת הצינור היחיד מתמר שלא עמד בעומס, מה שהביא את חברת חשמל לשרוף סולר; הודעת נובל כי לא תשקיע בפרויקטים חדשים בשל קריסת מניותיה; הדיון הממשלתי לבחינת יישום המתווה על רקע מחירי האנרגיה הנמוכים בעולם; ותשובת המדינה לבג"צ לפיה לא מאבק הגז לא הציג בפניה חלופות, למרות שחלופות כאלה הוצגו ע"י מטה המאבק וגם בידי השר גבאי –  מוכיחות כי מתווה הגז הוא לא הגיוני, ונשען על רגליים עקומות שכבר היום מביאות לקריסתו".