מראה חריג נרשם היום (חמישי) בבית החולים לחיות בר בספארי: 78 שחפים הגיעו לטיפול מיוחד. השחפים נמצאו בחוף המערבי של הכנרת כשהם חולים, וחלקם במצב קשה מאוד. השחפים הועברו בתחילה ליחידת ההסגר של בית החולים בגן לאומי אפק, שם הם עברו טיפול ראשוני שכלל מתן נוזלים, חמצן וחימום. באיזור נמצאו גם מאות שחפים מתים, שחלקם נשלחו גם הם לבדיקה במכון הוטרינרי. 



בבדיקות של השחפים התברר כי אינם נגועים בשפעת העופות ובמחלת הניוקסל, אך קיים חשש להרעלת בוטוליזם. לאחר הם הטיפול, הועברו השחפים למתקן בית החולים שבספארי. מבית החולים הוטרינרי נמסר כי הטיפול יימשך במהלך כל הלילה ובימים הקרובים, בתקווה להשיבם לטבע במהרה.כ-700 שחפים מתו בהרעלה ממגדל עד חוף צמח.

ניתוח להצלת שחפים
למעלה מ-300 פגרים של שחפים נתגלו אתמול באזור דרום הכנרת. ברשות הטבע והגנים חוששים שבשל ההרעלה הקשה, שחפים נוספים מתו והיום תתקיים סריקה נרחבת לאיתור פגרים נוספים. הווטרינר הראשי של רשות הטבע והגנים, ד"ר רוני קינג, העריך שמדובר בהרעלת בוטולזיה שמקורה עדיין אינו ידוע. "מדובר בהרעלה משמעותית, שמקורה במים וייתכן שזה לא קרה בכנרת", הוא הסביר. בכנרת מצויים בעיצומה של עונת החורף אלפי שחפים ולכן, החשש הוא מפני התפשטות ההרעלה.

מנהל פיקוח ואכיפה ברשות הכנרת, משה הר ציון, מסר כי אירוע ההרעלה הנוכחי התרחש כבר מספר פעמים במהלך השנים האחרונות. כן הוסיף כי עדיין לא ידוע מקור ההרעלה וביחד עם פקחים של רשות הכנרת סייעו לרשות הטבע והגנים באיסוף הפגרים הרבים.
 

 
טיפול בשחף, היום. צילום: דוברות הספארי