ראש ארגון פשיעה בדרום, בני שלמה, נעצר לפנות בוקר (שישי) בנמל התעופה בן גוריון, יחד עם מספר מאנשיו. החשודים נעצרו במהלך פעילות של בלשי משטרת ישראל, רגע לפני שניסה שלמה לצאת מהארץ. ראש הארגון נעצר בחשד לעבירות חמורות של סחיטה באיומים, סחר בסמים ואלימות. העבריינים שנעצרו משתייכים לארגוני פשיעה מוכרים מאוד בדרום, ועל פי החשד מעורבים בסכסוכים אלימים וקשיים. החוקרים מנסים לבסס ראיות לעבירות של סחיטה, סחר בסמים ואלימות.



שלמה הוא ראש ארגון פשיעה שנמצא בסכסוך עקוב מדם עם הארגון של שלום דומרני ועל פי החשד היה מעורב בניסיונות חיסול ביריבות בין הארגונים. מעצרם של ארבעת החשודים הוארך בשישה ימים בבית המשפט באשקלון, זאת לבקשת נציג המשטרה.



מעצרו של ראש ארגון הפשע בדרום מצטרף לשורת מעצרים שבוצעו בשבועות האחרונים על ידי המשטרה נגד חברי הארגון. מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, התייחס למעצרים וציין כי "הפעילות שלנו נגד ארגוני הפשיעה על רבדיו השונים מתבצעת על פי תכנית סדורה, שיטתית ומתוכננת הכוללת הגדרת יעדים ותקיפתם תוך איסוף מודיעין איכותי ממוקד, ופעילות מבצעית שהניבה בחודשים האחרונים 17 סיכולים של פיגועים פליליים".



עוד הוסיף הלוי כי "בחודשים האחרונים בוצעו עשרות מעצרים והוגשו כתבי אישום חמורים נגד עבריינים מסוכנים שהטילו אימתם על התושבים וסיכנו חייהם של אזרחים רבים. זהו צעד נוסף חשוב ומשמעותי במאבק בפשיעה החמורה ועמידה ביעדים והסטנדרטיים ברף הגבוהה ביותר שהצבנו במלחמה הבלתי נפסקת ומתפשרת בארגוני הפשיעה השונים".




ניסיון חיסול בלב המרכז



בתוך כך נמשכת העוינות בין עבריינים גם במרכז. כזכור, פיצוץ רכב אדיר הרעיד לפני כשבוע וחצי את צומת הרחובות ערבי נחל פינת שפע טל ברמת גן בניסיון חיסול של עבריינים. היעד לחיסול היה בכיר בארגונו של עמיר מולנר, בן כהן, שנפגע בפיצוץ ביחד עם מאבטחו האישי.


בן כהן הוא דמות מוכרת מאוד בעולם הפשע. בעבר היה מקורב לעמיר מולנר, אך היחסים בין השניים עלו על שרטון. בעבר נעצר כהן מספר רב של פעמים, בין 2013 ל-2015, בחשד שהעלים הכנסות בשווי 300 מיליון שקלים, וכן בחשד שהיה מעורב בהשלכת הרימונים לעבר סוכנות "סובארו".