דין עוז זלצברגר, נכדו של עמוס עוז, מבקר את קמפיין השתולים בתרבות. למרות שהארגון התנצל באופן רשמי על הקמפיין שעורר סערה, עוז זלצברגר מתחייב להמשיך ולהילחם בארגון "עד שיוקע". בפוסט שפרסם הערב (שבת) דרך חשבון הפייסבוק שלו כתב: "מצורפת תמונה של סבא שלי עמוס (השתול) עוז בוכה מהתרגשות בטקס סיום קורס הקצינים שלי לפני מספר חודשים. לפני מספר ימים התרתם את דמו ואת דמם של אחרים. בעלי דעות שונות משלכם. במקרה גם אוהבי הארץ, אוהבי אדם וציונים. וגם אם לא זו זכותם שלא יסיתו נגדם על כך".
"לסבי, כמו לכל אזרח בישראל מותר להביע את דעותיו בקול רם. בלי להתנצל. בלי להצהיר נאמנות. כך פועלת דמוקרטיה, על כך דיבר הרצל בספרו אלטנוילד (קראתם או שרק לקחתם את הכותרת?) על מקורות המימון החומרי שלכם דנו רבות, אני רק אוסיף ואגיד שה״מימון הרעיוני״ שלכם מגיע ממקומות רחוקים שנות אור מרעיונות התנועה הציונית על שלל גווניה, זרים ליהדות (ולצערי מוכרים ליהודים) ומסוכנים לדמוקרטיה הישראלית. אתם הסרטן בחברה שלנו. אתם השתולים האמיתיים", כתב הנכד.
לסיום כתב: "התרתם את דמו של סבי ושום הסתייגות והתנצלות לא תעזור. ואני מתחייב להיאבק בארגון המסית והמכוער שלכם עד שיעלם ויוקע לחלוטין".


 

תנועת "אם תרצו" - בונים חברה ציוניתמצורפת תמונה של סבא שלי עמוס (השתול) עוז בוכה מהתרגשות בטקס סיום קורס הקצינים שלי ל...

Posted by Dean Maccabbi Salzberger on Saturday, January 30, 2016

 

כזכור, ארגון "אם תרצו" פרסם ביום רביעי האחרון דוח ובו הוא חושף את האמנים, שלדבריו, חברים או קשורים קשר ישיר לארגונים המכונים על ידם "שתולים", ארגונים אשר מקבלים כספים ממדינות זרות ומהקרן החדשה לישראל. ברשימה היה ניתן למצוא בין היתר את השחקנית גילה אלמגור, המשמשת כחברת המועצה הציבורית של "בצלם", המחזאי יהושוע סובול, המשמש כחבר הוועד הציבורי של "יש דין", הזמר שאנן סטריט, החבר במועצה הבינלאומית של הקרן לישראל החדשה ושהקריא עדויות בערב של "שוברים שתיקה", הסופרים דוד גרוסמן ועמוס עוז, המשמשים כחברים במועצה הציבורית של "בצלם", העיתונאי גיא מרוז, המשמש כחבר המועצה הציבורית של הטלוויזיה החברתית ועוד. 
כאמור, לאחר ביקורת רבה מכל גווני הקשת הפוליטית התנצלו אתמול בארגון על הקמפיין: בפוסט שעליו חתום מנכ"ל הארגון מתן פלג ועלה בעמוד הפייסבוק של "אם תרצו", נכתב: "טעינו, העלנו פוסט שגוי בנושא מאוד חשוב ומהותי ודווקא מתוך כך היינו צריכים להקפיד הרבה יותר, לא היה 'קמפיין', ולא היו אמירות על 'בוגדים' שהדביקו לנו בתקשורת ומעולם לא אמרנו. אנחנו לוקחים אחריות מלאה ומבטיחים להמשיך לעבוד באמונה גדולה למען עם ישראל וחיילי צה"ל".
עם זאת, ארגון הימין לא פירט מה שגוי בכרזה והותיר ברשת אותה ואת רשימת האמנים ואנשי הרוח שצורפה אליה. בהודעה נוספת הבהיר הארגון כי הוא גאה בקמפיין "השתולים", שהופנה לארגוני זכויות אדם ושמאל, וכי ההבהרה התייחסה רק לפרסום האחרון.

קמפיין השתולים בתרבות של "אם תרצו". צילום מסך