שר הבריאות יעקב ליצמן, התייחס היום (שני) בכנס הלאומי השנתי של משרד הבריאות לנתוני המחקר שפורסמו על מפרץ חיפה,  המראים כי ייתכן וקיים קשר בין הקרבה לבתי הזיקוק והמפעלים בעיר, לתחלואה יוצאת הדופן,  ואמר כי הם" מדאיגים, אם אכן הם נכונים". ליצמן הדגיש כי לא יעבור על נתוני המחקר לסדר היום: "עדיין לא קיבלנו את פרטי המחקר. קבעתי ישיבה להיום של צוותי משרדי הבריאות יחד עם משרד להגנת הסביבה, בראשות השר גבאי ואנוכי, כדי לדון בפרטים ובהשלכות של המחקר על בריאות תושבי חיפה והסביבה. ברור שאם הנתונים כפי שפורסמו לא נוכל לעבור על כך לסדר היום והדברים דורשים טיפול מידיי". 



בעיריית חיפה סירבו הבוקר להתרגש מהנתונים. ראש עיריית חיפה, יונה יהב, התייחס הבוקר לדברים בראיון ל"בוקר טוב ישראל" עם אסף ליברמן. "אין עוד נתונים, אין עוד השלמה, לא הובא לידיעתנו דבר, אנחנו 12 ראשי ערים שלא יודעים דבר על מה שאתם מדווחים. אין לנו שום מושג לאיזה כיוון זה הולך, איך אתה מתייחס לרבע מחקר שמדליפים ממנו?! נראה לך שזה הגיוני ורציני?", אמר יהב.



את המקור לזיהום תלה יהב דווקא במפעלים באזור. "המפעלים הם מקור הזיהום וצריך לעצור את ההרחבה", טען יהב, "אני מתפלא שבוועדה שהייתה לפני שלושה ימים ממשלת ישראל התירה העלאה של 20% בהיקף הפעילות שם". יהב הוסיף: "אנחנו עומדים יחד עם הגופים הירוקים במלחמת עולם נגד הרחבת המפעלים".


הבוקר גם התפרסמו תגובות של ארגוני הירוקים למחקר של אוניברסיטת חיפה. ד"ר רויטל גולדשמיד, ראש תא "מגמה ירוקה" בחיפה אמרה כי "נתוני התחלואה הקשים מעידים על מציאות של זילות חיי האדם בחיפה על ידי הרשויות הממלכתיות והמקומיות. לא ייתכן כי במרפסות הבתים של ילדי הקריות ומורדות הכרמל שוכן לו בשקט אזור תעשייה רווי זיהום אוויר קרקע ומים אשר מפיץ חומרים מסרטנים ומעלה את שיעורי התחלואה והתמותה בחיפה עד כדי מחדל לאומי והעולם שותק".



עוד היא אמרה כי "הנתונים המטלטלים של זיהום האוויר היומיומי והתחלואה יוצאת הדופן בעיר הסרטן צריכים להרעיד את אמות הספים של עיריית חיפה ומשרדי הממשלה האמונים על בריאותו של הציבור וסביבתו. אנחנו מצפים מהשר גבאי להחריף את המסר של משרדו, המתנגד לתוספת מיכלי אחסון והרחבת כושר הייצור בבז"ן, לשגר את עמדת המשרד על גבי מסמך רשמי אל ועדת התכנון ולהוביל באומץ מהלך מציל חיים של צמצום התעשיות המזהמות ואחסון החומרים המסוכנים בחדר השינה החיפאי". 



גולדשמיד הוסיפה: "אנו קוראים לחברי ועדת התכנון להרחבת בתי הזיקוק לבטל את התוכנית להרחבת המפעל המזהם ביותר בישראל. לא ייתכן שחרב הסרטן מונחת על צווארם של כמעט מיליון תושבים והמצב יתקבל בשתיקה צורמת ובאדישות בוועדת התכנון".