חשד לתרגיל עוקץ רחב היקף בצפון. פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט השלום בעיר כתבי אישום נגד מקסים מאייר בן 25 תושב עכו ונגד אלכסנדר ביילין בן 31 תושב קריית ים, בגין ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות של זיוף מסמכים בכוונה לקבל באמצעותם דבר במרמה, וכן עבירות של מרמה ותחבולה בכוונה להשתמט מתשלום מס. 

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יניב זוהר ועו"ד הילה איזנבנד, עולה כי בין השנים 2013-2015, קשרו הנאשמים קשר עם חיילים משוחררים על מנת לקבל במרמה את הפיקדונות מהקרן לקליטת חיילים משוחררים, זאת על ידי הצגת מצג שווא, לפיו החיילים המשוחררים נשואים, על אף שהיו רווקים ולא היו זכאים לקבל את הפיקדונות במועד זה. 

לשם כך, הנפיקו הנאשמים  לחיילים המשוחררים תעודות זהות מזויפות, בהן צוין כי מצבם האישי הוא "נשוי", וכן ניפקו טופסי תמצית רישום ממרשם האוכלוסין ותעודות נישואין מזויפות המעידות כי החיילים המשוחררים  נשואים. וזאת בתמורה לתשלום שנע בין 3,000 שקלים ל-8,324 שקלים עבור כל פיקדון שמומש במרמה.

עוד עולה כי הנאשמים יצרו קשר בין החיילים המשוחררים לבין אחרים, אשר ישמשו "בן / בת זוג פיקטיבי/ת" בתמורה ל-400 שקלים, על מנת שיתלוו לחלק מהחיילים המשוחררים בבקשותיהם לממש את הפיקדון, ויציג מצג שווא, לפיו הם נשואים, וזאת תוך שימוש במסמכים מזויפים.


הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטים נגדם, בנוסף הוגשה בקשה לחילוט רכבו של הנאשם, אלכסנדר ביילין, מסוג ב.מ.וו, שניתן כשכר בעד ביצוע עבירות המרמה ואף שימש אותו בביצוע חלק מעבירות המרמה.