ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יתייצב היום (שלישי) פעם נוספת בבית המשפט. הפעם יוגש נגדו כתב אישום במסגרת הסדר הטיעון שעליו חתם עם הפרקליטות. אולמרט צפוי להודות בפעם הראשונה מאז שעלו נגדו החשדות בביצוע עבירה פלילית. מדובר בשני סעיפים של שיבוש מהלכי משפט, שעלו במסגרת ההקלטות שהגישה למשטרה עוזרתו לשעבר, שולה זקן. 

על פי האישום הראשון, במהלך מאי 2011 נפגשו אולמרט וזקן בבית מלון בירושלים ושוחחו על עדותה הצפויה של זקן בתיק הירושלמי. אולמרט הפציר בה לא להעיד. בין היתר, אמר לה כי גורלם המשפטי כרוך זה בזו. “תזכרי דבר אחד: אם אני לא אצא זכאי, אף אחד לא ייצא זכאי”. ואכן, בסופו של דבר בחרה זקן להימנע מלהעיד להגנתה.
באישום השני נאמר כי אולמרט ניסה להשפיע על זקן לא לחתום על הסדר טיעון בתיק הולילנד. “אני בדעה שכל משא ומתן עכשיו הוא טעות”, אמר לה, “תקשיבי למה שאני אומר לך, ככל שהדבר הזה מתרחק מזמן המעשה... זה מקטין את העונש בצורה דרמטית... בינתיים יתייצב המצב, תירגעי...”. אולמרט אף הבטיח לה כי ידאג לפרנסתה ולפרנסת בני משפחתה, ואף יממן עבורה סנגור פרטי.

בדיון היום יתייצב אולמרט ולצדו סנגורו, עורך הדין איל רוזובסקי. הפרקליטות תציג את ההסדר ולפיו יושת על אולמרט עונש של שישה חודשי מאסר, שירוצו בחופף לעונשו בתיק הולילנד. אלא שהשופט, נשיא בית משפט השלום בירושלים אביטל חן, אינו מחויב לקבל את ההסדר. גם אולמרט עצמו יכול לא להסכים לו, כפי שעשה בעבר הנשיא לשעבר משה קצב, אם כי הסיכוי לכך נמוך. 
 
בעוד שבועיים ייכנס ראש הממשלה לשעבר לכלא, וסביר להניח שהוא שואף לכך שהדיון מחר יהיה האחרון בעניינו, שכן הוא ירצה להימנע מהגעה נוספת לבית המשפט – הפעם במדי אסיר.