במשרד החינוך הציגו בגאווה בימים האחרונים את המספרים שמגלים עלייה מרשימה של מספר התלמידים שמתנדבים במעורבות חברתית. על פי הנתונים, קיים זינוק של יותר מ־200% במספר התלמידים. בשנה הנוכחית ישנם יותר מ־186 אלף תלמידים המשתתפים בתכנית, לעומת כ־95 אלף תלמידים אשתקד ולעומת 75 אלף תלמידים בלבד בשנת תשע"ד. 

הגידול המרשים בא לידי ביטוי גם במספר מוסדות החינוך שלוקחים חלק בתכנית: בעוד שבשנת תשע"ד רק 428 בתי ספר עודדו את תלמידיהם להתנסות חברתית, הרי שהשנה המספר צמח לכ־1,100 בתי ספר המשתתפים בוכנית. 
במשרד החינוך מדגישים כי הגידול במספר התלמידים המתנסים במעורבות חברתית חל בעקבות רפורמת הלמידה המשמעותית, שהתנתה את קבלת תעודת הבגרות בשלוש שנים של מעורבות חברתית. במשרד מציינים כי על פי הנתונים, בשנה הבאה צפוי מספר התלמידים המתנסים במעורבות חברתית לגדול לכ־280 אלף תלמידים.

השינוי נבע לאחר שבעבר, ובמשך כשלושה עשורים, המעורבות החברתית הייתה בגדר המלצה בלבד בחוזר מנכ"ל. בשל כך, מעט בתי ספר "הרימו את הכפפה" ויזמו מגוון פעילויות התנדבותיות בקהילה.
במסגרת הפעילות החברתית, התלמידים מתנדבים בארגונים שונים כמו המשטרה, מד"א, שירותי הכבאות, בתי חולים, ספרייה עירונית, בתי אבות ועוד.
בתוך מוסדות החינוך, התלמידים מסייעים לתלמידי חטיבות ביניים במגוון תחומים, לרבות מתמטיקה ומדעים. תלמידי תיכון מצטיינים מעבירים שיעורי תגבור לתלמידים חלשים יותר וכן סדנאות והרצאות, בין היתר גם בנושא גלישה בטוחה ברשת. 
מארק אוסמן, תלמיד י"ב בבית הספר אורט מעלה בטבריה, מפעיל מדי שבוע עם חבריו לכיתה מרכזי למידה עירוניים, שבהם הם מסייעים לתלמידים בכיתות הנמוכות יותר בהכנה לבחינות ובשיעורי הבית: "כתלמיד, המטרה שלי היא לא רק להצליח בלימודים אלא גם להיות אדם טוב ולתרום לקהילה", מסביר אוסמן ומוסיף: "במסגרת המעורבות החברתית אני וחברי חשים תחושה של שליחות. אנחנו פוגשים את התלמידים הצעירים ורואים שבזכות העזרה שלנו, ההישגים שלהם עולים, ותחושת הסיפוק שלנו היא אדירה". 
"תלמיד יוצא לתרום וחוזר נתרם", מסר בתגובה למספרים המרשימים שר החינוך נפתלי בנט. "חלק אינהרנטי וחשוב בחינוך שלנו הוא החינוך למעורבות חברתית, לאחריות על מה שקורה סביבי. נוער מתנדב הוא זה שהביא להקמת המדינה, נוער מתנדב הוא זה שהמשיך לעשות את המדינה שלנו למקום טוב יותר וערכי יותר. משרד החינוך ימשיך בשנים הקרובות להעצים את מפעל המעורבות החברתית כחלק מחינוך לערכים", הדגיש השר.