סיפור הזוי, שכרוך בהרבה מאוד כאב אישי, הגיע לכתלי בית המשפט, וצפוי לעורר עניין רב. גבר החשוד באונס דורש להכיר בו כאביו של הילד שנולד כתוצאה מקיום היחסים בכפיה. גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה" עם עורך הדין אבידן גלובינסקי, שופט בבית הדין לענייני משפחה בדימוס, ושאל האם ניתן למנוע מילד לדעת את זהות אביו.




"העיקרון המנחה את בית הדין לענייני משפחה כבר עשרות בשנים הוא טובת הילד", הסביר עו"ד גלובינסקי. " יש כמה דברים שמצריכים בירור. הראשון הוא טיב הקשר בין הגבר והאישה. האם הם היו בזוגיות? האם מגורים משותפים? כמה זמן נמשך הקשר? זה אחד המרכיבים בתשובה לשאלה על טובת הילד. אם זה היה מפגש חד פעמי חטוף, אולי באמת טובת הילד שיגדל ללא הידיעה הזאת. כמו שיש הרבה משפחות חד הוריות. אבל אם הקשר היה יותר עמוק, רציני, ממושך..."



"שנית, צריך לבדוק מה היא הסיבה שבגינה הוגשה הבקשה לאבהות, כי כאשר אדם מבקש להכיר בו כאביו של קטין, הוא מתחייב גם למזונותיו למשך שנים. ייתכן שטובת הקטין היא כן להכיר בבקשה שלו. אבל כדי להסיק את זה צריך לדעת עוד פרטים", נימק עו"ד גלובינסקי.

"לגבי האונס, מה שמתואר במקרה שלהלן, זה לא אונס כמו שרואים בסרטים, אלא איזשהו חוסר הסכמה מצידה, כזה או אחר, שנולד ברגע כזה או אחר, את כל הדברים האלה צריך לבדוק היטב היטב. גם גילו של הילד משפיע על ההחלטה. אם הוא בן 10, עד 10 שנים הוא לא ידע מי אביו. צריך במקרה הספציפי הזה למנות מומחה, פסיכולוג, שידבר עם הילד, ידבר עם כל המעורבים, וימליץ לבית המשפט".

ערך: אסף נבו