שוטרת מג"ב נרצחה ושני נוספים נפצעו באורח קשה וקל בפיגוע משולב דקירה וירי שהתרחש היום (רביעי) בשער שכם. שלושה מחבלים מג'נין ומקבטיה הגיעו לאזור כשהם חמושים בנשקים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ. צוות לוחמי מג"ב הבחין בהם לאחר שעוררו את חשדם, ובזמן שאחד המחבלים מסר את תעודת הזהות שלו לשוטר, מחבל אחר שלף רובה והחל לירות. הצוות הגיב במהירות, ביצע ירי ונטרל את המחבלים, קצין שהגיע למקום ביצע ירי גם הוא, והמחבלים חוסלו.



זירת הפיגוע בשער שכם
על גופם של המחבלים נתפסו רובים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ שנוטרלו באופן מבוקר על ידי כוח חבלה מקצועי. שני מטעני חבלה שהיו על גופם של המחבלים פוצצו בזירה ובתוך כך נשללה הימצאותם של מטענים נוספים.
תיעוד: שניות לאחר הפיגוע בשער שכם

החיילת בת ה-20 שנרצחה נפצעה תחילה באורח אנוש ועברה החייאה. בנוסף אליה, טופלו בשטח לוחמת בת 19 שנדקרה בצווארה ומצבה קשה, וחייל שלישי, בן 20 שנפצע קל. מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי "מדובר באירוע שיש בו מספר נפגעים, פעולות החייאה מתקדמות התבצעו בשטח". 

לבית החולים הדסה הר הצופים פונו שתי הלוחמות עם פציעות בפלג גופן העליון, ושם, לאחר פעולות החייאה, נאלצו כאמור לקבוע את מותה של אחת מהן.
 
שלושת המחבלים שהגיעו לאזור היו ללא עבר ביטחוני, על פי פרסומים של הפלסטינים שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם אחמד אבו אל-רוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל. שלושתם בני עשרים, תושבי העיירה קבאטיה ליד ג'נין.


תעודות הזהות של המחבלים
תעודות הזהות של המחבלים



פאראמדיק מד"א ניסן חפץ שטיפל בפצועות במקום סיפר: "כשהגענו ראיתי שתי צעירות כבנות 20 שוכבות כשהן עם פציעות חודרות בפלג גופן העליון, אחת הייתה מחוסרת הכרה והשנייה בהכרה מעורפלת. הענקנו להן טיפול מהיר בשטח ופינינו אותן תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים כשהן במצב קשה".

חיים אטיאס מתנדב באיחוד הצלה שהגיע למקום סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעירה ללא הכרה והתחלתי בפעולות החייאה תוך כדי שלזירה הגיעו מתנדבי איחוד הצלה נוספים וכוחות גדולים של משטרה. במהלך הענקת הטיפול החלו הפרות סדר מצד המקומיים שאף ניסו לתקוף את צוותי ההצלה. לאחר שהנערה פונתה יצאנו כלל הכוחות לכניסה לשער שם המתנו להתפתחויות ועדכון ממשטרת ישראל". 

מיכאל חי כהן מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "חוץ מאותה נפגעת אנוש שבוצע עליה פעולות החייאה, הענקתי יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה טיפול רפואי ראשוני לצעירה נוספת שנפצעה באורח קשה ופונתה אף היא לבית החולים. לאחר סריקות לא אותרו נפגעים נוספים בזירה".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "המחבלים נעצרו רגע לפני ביצוע פיגוע גדול, ברגע שאחד המחבלים הגיש את תעודת הזהות שלו לשוטרים, החלו האחרים לירות לעברם ובכך נמנע פיגוע משולב גדול בידי השלושה".  גורם ביטחוני מסר למעריב אונליין "המחבלים תושבי קבטיה. הכוחות שהגיבו בשטח מנעו פיגוע קשה מאוד". 

נשקם של המחבלים. צילום: חטיבת דובר המשטרה
נשקם של המחבלים. צילום: חטיבת דובר המשטרה


 

"ערנות הלוחמות היתה לנו כחומת מגן"



לאחר הפיגוע אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "תחזקנה ידיכם שומרי ושומרות חומות ירושלים. בצאתי מביקור באגף המודיעין של צה"ל, שם עודכנתי באתגרי הלחימה בחזית מורכבת זו, הגיעו הידיעות על פציעתן של שתי לוחמות מג"ב בפיגוע הקשה בירושלים".

לדברי ריבלין הוא שוחח עם המפקד בזירה, סגן מפקד מג"ב תת ניצב יוסי פוני. "שמעתי ממנו כיצד ערנות הלוחמות היתה לנו, שוב, כחומת מגן וביקשתי ממנו לחזק את ידי הלוחמים והלוחמות כולן. יחד עם כל בית ישראל אני נושא תפילה להחלמתן של הפצועות. לכם לוחמי ולוחמות מג"ב, שומרי ושומרות חומות ירושלים, אני מודה בשם העם כולו על פעילותכם מול טרור רצחני חסר גבולות".