ארגון חמאס בירך על  פיגוע התקיפה והירי היום (רביעי) בשער שכם בירושלים, כשאמר שהאירוע "העניק מכה רצינית" לסידורי הביטחון הישראלים. דובר חמאס, חוסאם בדרן, שיבח את התוקפים וטען כי הם "גיבורים", ולדבריו הם הצליחו להגיע מג'נין לירושלים למרות מחסומי צה"ל וסידורי הביטחון. לדבריו, "פעולה זו ופעולות אחרות מוכיחות את הנחישות של עמנו להמשיך את האינתיפאדה למרות כל המכשולים. המבצע הזה נושא מסר בהיר לכוחות הכיבוש, כי האיום הנוכחי שלהם על מסגד אל-אקצא לא יעבור ללא תגובה אמיתית".

נוסף על תגובת חמאס, החזית העממית לשחרור פלסטין הריעה למבצעי התקיפה וקראה לרשות הפלסטינית לשים סוף לשיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. לדברי הארגון, "התקיפה הזו מדגישה את הכישלון הפוליטי והביטחוני של כוחות הכיבוש בירושלים. יש לראותה בהקשר של ההתנגדות העקבית של עמנו על מנת לסיים את הכיבוש ולסלק את המתנחלים מאדמתנו".

שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע, בו נרצחה לוחמת המג"ב הדר כהן ז"ל ונפצעה באורח קשה שוטרת מג"ב אחרת, הם אחמד ראג'ה זקרנה, מוחמד אחמד כ'מיל ואחמד נאג'ה אבו אל-רוב - כולם מהעיירה קבטיה שבצפון השומרון, הנמצאת כשבעה קילומטרים מדרום למחנה הפליטים ג'נין. זקרנה הנו חבר ילדות של הפלסטיני אחמד עוואד אבו אל-רוב, שנורה ונהרג לפני כשלושה חודשים כשניסה לדקור חייל במחסום ג'לאמה בג'נין.

אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם. צילום: הרשתות החברתיות
אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם. צילום: הרשתות החברתיות
זקרנה פרסם תמונה בדף הפייסבוק שלו, בה הוא נראה עומד במתחם הר הבית בירושלים, ונושא שלט שלשונו: "אנו גאים להיות מוסלמים". עד כה, הרשות הפלסטינית לא פרסמה תגובה רשמית לפיגוע. סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות, וואפא, פרסמה כותרת שלשונה: "שלושה צעירים הפכו לקדושים מעונים בירושלים". בגוף הכתבה נכתב כי השלושה "נהרגו תוך כדי שהוציאו לפועל מבצע ירי ודקירה".
  



שלושת המחבלים הפלסטינים הגיעו היום לאזור שער שכם כשהם חמושים בנשקים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ. צוות לוחמי מג"ב הבחין בהם לאחר שעוררו את חשדם. אחד המחבלים מסר את תעודת הזהות שלו ומחבל אחר שלף רובה והחל לירות. מהירי נפצעו שתי הלוחמות, ולאחר מכן כהן ז"ל מתה מפצעיה. הצוות הגיב במהירות, ביצע ירי ונטרל את המחבלים, וקצין שהגיע למקום ביצע ירי גם הוא. על גופם של המחבלים נתפסו רובים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ שנוטרלו באופן מבוקר על ידי כוח חבלה מקצועי. שני מטעני חבלה שהיו על גופם של המחבלים פוצצו בזירה ובתוך כך נשללה הימצאותם של מטענים נוספים.