תינוקת בת חצי שנה נמצאה הבוקר (חמישי) ללא רוח חיים בביתה ברחוב שאגת אריה במודיעין עילית. פעוט נוסף בן שלושה חודשים נמצא הבוקר ללא הכרה בביתו ברחוב יצחק טוניק בירושלים, והועבר להמשך טיפול רפואי בבית החולים בעיר. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'מודיעין עילית' ומסניף 'ירושלים' וכוחות מד"א ביצעו פעולות החייאה בפעוטה, אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותה.



אסף פרלמן מתנדב באיחוד הצלה שביצע פעולות החייאה על הפעוט בירושלים סיפר: "סמוך לשעה שש בבוקר הוזעקתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה וכשהגעתי למקום הפעוט היה ללא הכרה וללא דופק ונשימה והתחלתי בפעולות החייאה מתקדמות עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שהעבירה אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים". לדבריו, הרקע לאירוע בירושלים אינו ברור ועולה חשד כי מדובר בתסמינים של מוות בעריסה.



אלי חזן מתנדב באיחוד הצלה שהשתתף בהחייאה במודיעין עילית סיפר: "כשהגעתי למקום הפעוטה היתה ללא הכרה וללא דופק ונשימה. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות עד להגעת צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א ורופא מתנדב באיחוד הצלה, ד"ר יחיאל לין, שנאלצו לקבוע את מותה".




אסון בקרית אתא



האירועים היום מתרחשים יומיים לאחר האסון בקרית אתא. ילדה בת שמונה התמוטטה בביתה שברחוב כצנלסון בקרית אתא לאחר שככל הנראה שאפה גז הליום, כוחות מד"א נאלצו לקבוע את מותה. צוות של איחוד הצלה וצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעקו למקום הגיעו תוך זמן קצר. הכוחות ביצעו פעולות החייאה מתקדמות בילדה, שבסופן נקבע מותה. בלון הליום ריק נמצא ליד הילדה, נבדק חשד כי שאפה גז הליום והמשטרה החלה לחקור את נסיבות המקרה.



פראמדיק מד"א רז דיאמנד, שהגיע למקום מספר כי בתור אב לילד בעצמו המראה לא היה פשוט אך הוא ביצע את הפעולות הרפואיות המתקדמות להן הוכשר במיומנות. "הילדה נמצאה מוטלת כשהיא ללא סימני חיים. עם זאת ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בה שלא הביאו לתגובה. בסופן עם כל הכאב נאלצתי לקבוע את מותה במקום".