ההסתדרות החלטה על חידוש היוזמה של חלוקת מלגות לסטונדטים מצטיינים מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. השבוע הוענקו מלגות ע"ש השופט דורון מייבלום ז"ל, שהיה נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה. המלגות חולקו על 5 עבודות סמינריון מצטיינות של סטודנטים מהפקולטה למשפטים בחיפה, בנושאים הקשורים לדיני עבודה. 

לפי הנוהל, הסטודנטים מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה התבקשו להגיש עבודות סמינריון  מצטיינות בתחום דיני העבודה, קידום יחסי העבודה, שמירה על זכויות העובדים וקידום השוויון החברתי בתחום העבודה. כל זוכה קיבל 3000 שקל כמלגה.
 
הועדה הבוחרת כללה ארבעה חברים: ד"ר פאינה מילמן-סיון, ופרופ'  מוטי מירוני, עו"ד מרים פרקש  וד"ר אלי נחמיאס . אלמנתו של מייבלום אמרה כי היא נרגשת מאד מהמעמד.  הכל כך מיוחד וכל כך מושקע. אני רוצה להודות לכל אלו שעמלו כדי שהטקס ייצא לפועל ויקבל את המקום המיוחד לו. אני מלאת הערכה ותודה לרפי מסט- יו"ר הסתדרות במרחב  חיפה , לאנשי הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה ובראשם לפרופ' ברזילי הדיקן, ולסטודנטים ששקדו על עבודות הסמינריון שלהם שנכתבו ברמה גבוהה ביותר".

רועי סבג, אחד הזוכים בפרס ההצטיינות על עבודתו, והשופט אלכס כוגן, נשיא בית הדין האזורי לעבודה . צילום: ג'ו לוצ'יאנו
רועי סבג, אחד הזוכים בפרס ההצטיינות על עבודתו, והשופט אלכס כוגן, נשיא בית הדין האזורי לעבודה . צילום: ג'ו לוצ'יאנו

בהמשך התקיים פאנל מקצועי, בו הציגו הסטודנטים בתמצית את העבודות המצטיינות. בטקס נטלו חלק גם השופט אלכס קוגן, נשיא ביה“ד לעבודה בחיפה. פרופ‘ גד ברזילי, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. פרופ‘ מוטי מירוני, הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. עו“ד אילן גורביץ, היועץ המשפטי של ההסתדרות במרחב חיפה. עו"ד יוסי חכם – סגן יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל. עו"ד יגאל דנינו, עו"ד ישראל גיל ושמעון סבג- יו"ר עמותת יד עזר לחבר בחיפה. 

בין העבודות שנבחרו השנה: עבודה העוסקת בשאלה האם ראוי לאפשר לקונצרן לנייד עובדים בין חברותיו במהלך שביתה, מאת רועי סבג, "השיטה הפלורליסטית מול האקסלוסיבית - פגיעה או חיזוק של זכות ההתארגנות בישראל?", מאת ג'קי זילברמן וג'ני בוטבול, עבודה שעוסקת בפערי שכר מגדריים מאת שלמיטל סדובניק, עבודה העוסקת באיזון בין עבודה ומשפחה באמנות עובדות מאת ליאור ישראל ועבודה נוספת על הפרטה, מאת גיא אבידן וקרן יעקב.