מטה המאבק נגד זיהום האוויר שמוביל את מהלך ההפגנה הגדולה שתערך במוצאי שבת בשדרות דגניה בקרית חיים, גייס לארגון של ההפגנה את חוג אוהדי מכבי חיפה. ההפגנה תערך תחת הכותרת "תושבי חיפה והקריות  ילדי מפרץ חיפה אינם הפקר". על רקע מה שמגדירים מארגני ההפגנה "חשיפת המחדל הלאומי של תחלואת זיהום חריגה במטרופולין חיפה אנחנו יוצאים לרחוב להילחם על חיינו וחיי ילדינו", אמרו המארגנים.


המארגנים טוענים כי "שוב אנו נחשפים לנתונים קשים על תחלואה חריגה במפרץ חיפה. הילדים שלנו נפגעים כבר בבטן אימם. אי אפשר להמשיך ולהתעלם מהמציאות. זוהי תוצאה ישירה של מדיניות הממשלה ומדיניות ראשי הערים שממשיכים להעדיף את רווחי התעשיות המזהמות על פני חיי האזרחים ובריאותם".

בהודעה שפורסמה היום (חמישי) לפנות ערב: "אנחנו, ארגוני הסביבה, יחד עם תושבים, יחד עם אוהדי מכבי חיפה בכדורגל ויחד עם כל המדינה יוצאים למאבק, לעמוד מאוחדים נגד שלטון שממשיך להפקיר את חיינו ובריאותנו. אנחנו דורשים מראשי הערים והמועצות באזור להתייצב איתנו במאבק ולדרוש פעולה מיידית להפחתת הזיהום התעשייתי תוך צמצום התעשיות המזהמות וסילוק מיכלי האחסון ממפרץ חיפה".
המפעלים המזהמים. צילום: שי לוי, פלאש 90


עו"ד אליס גולדמן, ממובילות המאבק ומארגנת ההפגנה: "ביומיים האחרונים פנו אליי תושבים מודאגים, תושבים מיואשים בשאלה "מה עושים, הורגים אותנו פה?" חלקם הודיעו שהם מחפשים לעבור מהמפרץ המזוהם וכולם ביקשו שנצא לזעוק ולדרוש את החיים שלנו ושל ילדינו. אנחנו נלחמים פה בשיטת הסלאמי שנועדה להתיש אותנו. כולנו עושים זאת בהתנדבות, מוציאים מכיסנו הדל ונלחמים את המלחמה שראש עיריית חיפה ושאר ראשי הערים היו צריכים לעשות!
רק בשבוע שעבר עלינו לירושלים למועצה הארצית, כדי להתנגד להרחבת בז"ן, שהמשרד להגנת הסביבה קבע שהוא המזהם הגדול ביותר בארץ – ובטח במפרץ חיפה.

ד"ר רויטל גולדשמיד, ראש תא מגמה ירוקה חיפה, ממארגנות ההפגנה: "האבסורד שעכשיו דנים על הרחבת התעשיות המזהמות: מתחם בז"ן, קרקעות הצפון ונמל הדלקים, על חשבון בריאותם וחייהם של תושבי חיפה. אנו מצפים מהשר גבאי לשגר מכתב לוועדות התכנון עם עמדת משרדו שמתנגד לתוספת מיכלי אחסון ולהרחבת כושר היצור של בז"ן, כדי לעצור את התרחבות התעשיות. אנו מצפים מהשר ליצמן להוסיף פרק בתוכנית הלאומית לשיקום חיפה (של משרד הגנ"ס) , פרק שדן בטיפול בתחלואה, שיקום משפחות שכולות, נפגעי זיהום האוויר, ותכנון קדימה של מהלכים משותפים לשני המשרדים לצמצום הזיהום והתחלואה."