מאות הגיעו היום (שישי) לחלוק כבוד אחרון לשחקן  יענקל'ה (יעקב) בן סירא ז"ל שנפטר אתמול בבוקר בביתו לאחר שלקה בדום לב. הלווייתו התקיימה בבית העלמין קרית שאול.



הלווייתו של יעקב בן סירא. צילום: אבשלום ששוני
הלווייתו של יעקב בן סירא. צילום: אבשלום ששוני



ארונו של השחקן יענקל'ה (יעקב) בן סירא ז"ל הוצב מוקדם יותר ברחבת תאטרון הקאמרי, שם הרבה לשחק. מאות הגיעו אל טקס האשכבה ואמרו מילות פרידה, ובטקס מיוחד לזכרו מחאו כפיים לכבודו. בין השחקנים ואנשי התרבות שבאו לחלוק לו כבוד אחרון: חני נחמיאס, גילת אנקורי, חנן יובל, חיים טופול, יוסי אלפי, חנן גולדבלט , קובי אושרת וראש העיר של תל אביב רון חולדאי.



חני נחמיאס, ששיחקה לצידו בהצגות תאטרון, סיפרה לגל"צ הבוקר: "הוא היה איש טוב לב, תמיד מצחיק. המופע היה נגמר ב12 בלילה והוא אפילו לא הראה רמז לעייפות. עצוב לי מאוד, הוא יחסר לי מאוד".



בן סירא, אחד השחקנים המוכרים והוותיקים בעולם התרבות הישראלי, נפטר בבית החולים איכילוב והיה בן 88 במותו. בן סירא ז"ל היה שחקן תאטרון וקולנוע ותיק, ובמהלך שנות קריירה רבות השתתף בהצגות וסרטים רבים. בין ההצגות בהן השתתף: "רומיאו ויוליה", "תעלולי סקפן", "חלום ליל קיץ" ו"הקמצן". בין הסרטים הישראלים בהם שיחק: "קזבלן", "סאלח שבתי", "הוא הלך בשדות", "טיפת מזל".



שחקן התאטרון והקולנוע הישראלי נולד בשם ז'אק שירצקי בבלגיה, והיה היחיד מבני משפחתו ששרד את השואה. עם כיבוש הנאצים את בלגיה הוא ברח לשווייץ, ובשנת 1945 עלה ארצה במסגרת עליית הנוער. כשהגיע לישראל הוא נשלח לגבעת ברנר, שם הוא השתתף בהשתלמות במשחק, ובשנת 1957 הקים יחד עם גדעון זינגר, שמעון בר וראובן שפר את רביעיית מועדון התאטרון. הרביעייה הופיעה במשך שנים ושילבו במופעים שירה וסאטירה.






 










לפני כשנתיים התראיין בן סירא ז"ל אצל גבי גזית ב-103FM וחשף את סודו לחיים ארוכים. עם שמחת החיים שאפיינה אותו כל כך, סיפר: "יש מצב רוח וזה העיקר. מי שמת צעיר הולך יותר מידי (עם האף) כלפיי מעלה, צריך להישאר על הקרקע ולהיות מציאותי".
 
על ההופעות שעדיין המשיך לקיים, גם בגיל 86, יחד עם אשתו, אמר: "אנו עדיין מופיעים. אני הקומיקאי הפראי ואשתי היא הרצינית. אדם לא מזדקן אם הוא רוצה. אני מופיע ברחוב ומספר בדיחות והחיים והמצב רוח העיקר. צריך לראות את החיובי".