עומס חריג נרשם הבוקר (שני) בבתי החולים בחיפה. באישור משרד הבריאות נסגר חדר המיון של המרכז הרפואי "כרמל" לקליטת חולים עד השעה 12:00 בצהריים. ד"ר סלים חלבי, מנהל המיון, עדכן כי מדובר בעומס חריג של 200 אחוז וכי אין מקום יותר בחדר המיון לקליטת חולים: "חולים רבים ממתינים לאשפוז ואנו מבקשים מהחולים להגיע להיבדק קודם כל בקהילה ולא להגיע למיון, רק במקרים קיצוניים". 



עומס כבד ביותר במיון נרשם גם במיון ובמחלקות הפנימיות במרכז הרפואי בני ציון, שם נרשמו מעל לכ-200% תפוסה. בבית החולים רמב"ם נרשמו 110% תפוסה, כששליש מהחולים ממתינים למעלה מעשר שעות לקבלת טיפול.



בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הורה לקדם בדחיפות את הקמת חדר המיון הממוגן במרכז הרפואי בני ציון. בר סימן טוב הגיע השבוע יחד עם הצוות הבכיר של משרד הבריאות לביקור במרכז הרפואי כדי לדון עם מנכ"ל בית החולים ד"ר אמנון רופא והצוות הבכיר בתכנית העבודה לשנת 2016 ולבחון מקרוב את תפקודן בימי העומס האחרונים של המחלקות וחדר המיון בבני ציון. עבודות ההקמה של חדר המיון החדש שיחלו בקרוב יכללו הקמת מרחב גדול וממוגן שיוכל לתת מענה גם בשעות עומס וגם בתקופות לא יציבות ביטחונית.