שנות ה – 90 נפתחו בקריסת הגוש המזרחי, שבעה שבועות לאחר נפילת חומת ברלין. הם הסתיימו כשכל העולם עצר את נשימתו בציפייה לבאג 2,000. הוא לא בא. בין לבין אלה היו השנים העליזות של הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל ולמהפכה שהביא עימו ערוץ 2.



לפתע היה חופש. המבוגרים ראו בסלון את המעגל של דן שילון, הנוער היה שקוע בחדר בעלילות ברנדה וברנדון מבברלי הילס והילדים גילו שמתייחסים אליהם מסביב לשעון (כמעט) ויש להם אפילו ערוץ: ערוץ הילדים.



אלה השנים בהן הטכנולוגיה החלה להשתלט על חיינו עם מחשבים שהחלו להיכנס לבתים. בהתחלה עם מסכים ירוקים, אחר – כך עם מסכים משוכללים בעלי ארבעה גוונים שונים של ורוד! ואז בצבע מלא. בשנים ההן, כשעוד שיחקו ילדים ברחובות, פרח הרוק הישראלי ולהקות כמו מוניקה סקס, מופע הארנבות של דוקטור קספר והחברים של נטשה החלו לפרוץ לתודעה.



באמצע העשור, בשנת 1995 אירעו שני אסונות ששינו את הארץ. הראשון אירע ביולי. לפני הופעת הפרידה של להקת משינה, בפסטיבל ערד, נדחקו אלפי בני נוער אל השער היחיד במתחם ההופעה. הדחיפות הקשות והלחץ העצום על השער הובילו לקריסתו. בדקות ארוכות אלה ובמיוחד בשלב בו קרס השער ואלפי בני נוער נפלו אלה על אלה, נפצעו רבים ושלושה בני נוער נהרגו: איטן פלד, חן יצחק ונעמה אלקריב. פסטיבל ערד, פסטיבל הרוק המוביל שהיה למסורת בת 13 שנים ואליו נערו אלפי בני נוער מכל רחבי הארץ לשלושה ימים של רוקנרול וחופש, נדם.



בנובמבר אותה שנה, גברו גם הקולות שהשמיעו דברי הסתה קשים כנגד ראש הממשלה, יצחק רבין. דברים אלה, על רקע הסכמי אוסלו וההתקדמות במשא ומתן עם הפלשתינאים, הובילו להפגנות קשות אל מול ביתו של ראש הממשלה וברחבי הארץ. השמאל החליט להגיב בעצרת תמיכה בכיכר מלכי ישראל. במוצאי שבת, ב – 4 בנובמבר, הגיעו רבבות להביע תמיכה בראש הממשלה ובתהליך השלום. בסיום העצרת, בעודו צועד למכוניתו, נרצח רבין בידי מתנקש. הכיכר הפכה לכיכר רבין, תהליך השלום קפא.



אחר – כך המשיכו השנים לרוץ. באירופה נולדו מדינות חדשות ונקבעו גבולות חדשים, והאיחוד האירופי החל לבסס את מעמדו כקול בעל חשיבות בשולחן הדיפלומטיה העולמי. בארצות הברית, כיהן ביל קלינטון את כהונתו השנייה וסגנו, אל גור, החל לדבר על שני תהליכים מרכזיים שמלווים אותנו גם בימים אלה: אוטוסטרדת המידע היא האינטרנט וההתחממות הגלובלית היא האקלים הסוער והלא מאוזן שאנו חווים בשנים האחרונות.



הילדים, הם גילו שהמחשבים שלהם הופכים למהירים יותר, גיבורי הספורט שלהם למקצוענים יותר, תכניות הטלוויזיה למעניינות יותר והקולנוע, הוא בכלל גדול מהחיים.