פרשת איבגי: שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיעה הערב (שלישי) לבכורת ההצגה "בוקר טוב אליהו" בתאטרון דימונה שביימו צחי מילמן ואילנית בן יעקוב והתייחסה לשחקן משה איבגי המואשם בהטרדות מיניות ואמרה: "הקרבה בתאטרון יכולה לטשטש את הגבולות". השרה הוסיפה כי "אין ספק שבסטים של קולנוע ותאטרון הקרבה יכולה ליצור טשטוש גבולות. אנחנו צריכים להעמיד את הגבול בצורה מאוד ברורה, עלינו לשמור על הכבוד אחד של השני".



כזכור, מספר נשים סיפרו כי השחקן הטריד אותן מינית ושלשום נחשף בערוץ 10 כי אחת מהנשים, עובדת לשעבר בתאטרון גדול הגישה תלונה במשטרה נגד השחקן בגין מעשה מגונה. מוקדם יותר היום, התראיין עורך הדין של איבגי, ציון אמיר, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" ואמר כי "יש הקלה בכך שיש תלונה, בכך שהמשטרה מתערבת, גובה עדויות עם כללי משחק שאפשר לחיות איתם. מה שהיה עד עכשיו זה לא חקירה באמת ולא בדיקה באמת ומהבחינה הזאת יש הקלה. הוא יוזמן מן הסתם מתי שהוא, ימסור את דבריו, וישתף פעולה באופן מלא".



"כל מי שעיניו בראשו מבין שהמשטרה היתה צריכה להתערב", הדגיש עו"ד אמיר. "לחץ כזה של תקשורת ומעגלים נוספים על מתלוננת כזו או אחרת, בדרך כלל מוביל למסירת עדות במשטרה. יש דיון בציבוריות הישראלית שמתקיים בצדק על שפיטה של אנשים ברשתות החברתיות. זו תופעה קשה שאין לך אפשרות להתמודד איתה ברצינות. זה הרבה מעבר ל'שיימינג'. מכפישים, מעלים עובדות שהן לא עובדות".



משה איבגי בבית ציוני אמריקה. צילום: יקי צימרמן
משה איבגי בבית ציוני אמריקה. צילום: יקי צימרמן



בהצהרה שנשא לתקשורת בתחילת השבוע לאחר הופעתו בהצגה "שלא תתעורר הילדה" בבית ציוני אמריקה בתל אביב, אמר איבגי: "בימים האחרונים הפכו לי את החיים ושיבשו אותם מקצה לקצה. ימים לא קלים עוברים עליי ועל משפחתי, יש לי כבוד לכל אדם, לכל איש ולכל אישה. מעולם לא ניסיתי במכוון לפגוע במישהו ובמידה ויש צורך, אדבר מול הגורמים המוסמכים כדי שיהיה הליך נקי".



האולם הקטן המכיל כ-200 מושבים היה כמעט מלא עד אפס מקום, הקהל קיבל את איבגי בתשואות, וגם לאחר הצהרתו בנושא בפני אמצעי התקשורת הרבים שהגיעו. איבגי עצמו נשמע נרגש בעת ההצהרה, אך לא הרחיב מעבר לכך ולא השיב לשאלות.