במשטרה טרם שינו את הסטטוס שעל פיו מתנהלת בדיקת הטענות והתלונה נגד השחקן משה איבגי בעקבות התלונה שהוגשה נגדו בחשד להטרדה מינית. אולם לא מין הנמנע כי כבר בימים הקרובים יזומן השחקן למסור את גרסתו בפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה.



צוות הבדיקה אמור להעביר כבר בראשית השבוע את מרבית הממצאים שנאספו עד כה לבחינת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, ולא מן הנמנע כי הבדיקה תהפוך לחקירה פלילית רשמית.



יצוין כי המתלוננת הראשונה והיחידה בינתיים בפרשה לא עשתה זאת מיוזמתה. רק לאחר שהחוקרים הגיעו אליה וניסו לברר עמה פרטים היא ניאותה לשתף פעולה, ותוך כדי מסירת גרסתה אישרה בפני החוקרים כי היא מסכימה שעדותה תיכלל במסגרת תלונה רשמית.



במשטרה בוחנים אם בפרטים שהעבירה קיים חשד לעבירה פלילית. לפיכך מסתמן כי החקירה הרשמית תיפתח בכל מקרה. שכן מדובר באירוע מלפני שנתיים בלבד, מה שפוסל את האפשרות שחלה בגינו התיישנות.



במקרה של פתיחה בחקירה יזומן איבגי לחקירה תחת אזהרה וכן גם עדים ובעלי תפקידים נוספים בתיאטרון חיפה, שם אירעה התקרית שהובילה לתלונה. חלקם יזומנו למתן עדות בלבד.



כזכור, עורכת דינה של המתלוננת מסרה - בעקבות הודעתו של איבגי על פסק זמן מחיי הבמה - כי מרשתה: "כועסת שזה לא קרה כבר לפני כשנתיים כשהגישה את התלונה להנהלת התיאטרון. ייתכן שמקרים לא מעטים יכלו להימנע בדרך ואיבגי היה מקבל את ההחלטה לעזוב כבר בסמוך לתלונתה אם רק הייתה מטופלת על פי דין וכראוי. בכל מקרה התחושה שלה אינה מושלמת שכן היא מצפה שכל מי שבחן את תלונתה באותו זמן ובמהלך התקופה ייקח אחריות ויניח את המפתחות", כך לטענת באת כוחה עו"ד לבהר כהן.