לאחר הסערה שעורר שדר גל"צ רזי ברקאי, בעימות מול משפחתו של הדר גולדין ז"ל, התייחס הבוקר (ראשון) ברקאי לדברים שאמר וסירב להתנצל על ההשוואה שערך בין כאבן של משפחות שכולות לבין תחושות משפחות המחבלים שגופותיהם בישראל. "אני לא יכול לעשות שקר בנפשי ולהגיד שאני חוזר בי", אמר.

כמו כן פנה ברקאי לבני המשפחות השכולות: "אני מחבק אתכם חיבוק גדול בלי הבדל צבע ופוליטיקה". השדר דאג להזכיר את עמדתו הברורה בנושא שכבר אז עורר סערה ואמר כי "השכול הוא גם כאן וגם מעבר לגדר והרגשות של הורים שכולים כאן ושם אינם ניתנים למדידה".
על הביקורת שעוררו דבריו, הוסיף ברקאי: "מי שרוצה לקחת את זה למקומות אחרים כאילו אני משווה בין החיילים שלנו למחבלים שלהם, כאילו אני מצדיק או לפחות מבין מעשי טרור - עושה את זה על אחריותו בלבד ומתוך מניעים רעי לב".

כזכור, עימות חריף שנערך ביום שני האחרון בין שדר גל"צ לשמחה גולדין, אביו של הדר גולדין שנפל ב"צוק איתן" וגופתו נחטפה ע"י החמאס., עורר את הסערה. מטרת הראיון הייתה ששמחה ישוחחר עם ניב רסקין על פגישותיו בארצות הברית בנושא החזרת הגופות, שם הוא שהה, אך בעיצומה של השיחה הוא עומת עם ברקאי שראיין יום קודם לכן בתכניתו את השר לביטחון פנים גלעד ארדן ודיבר על משפחות שכולות ישראליות לעומת משפחות שכולות של מחבלים פלסטיניים.

"אתה משווה בין רגשות האם השכולה בישראל לאימהות פלסטיניות, אני מאוד שמח שאתה אומר את זה בקולך. חיילי צה"ל צריכים להחליט אם הם צריכים להמשיך להקשיב לתחנה כשאתה מדבר", אמר גולדין לברקאי. "אם הדברים פגעו, אז מדובר בהתבטאות לא מוצלחת", ניסה ברקאי להתנצל והוסיף שההתבטאות הובנה שלא כהלכה.  "שנים אתה מדבר בגלי צה"ל, אי אפשר להגיד דברים כאלה וההתנצלות היא לא בינינו, אלא מול כל המדינה, מול חיילי צה"ל. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?", המשיך גולדין.

שמחה גולדין. צילום: אריאל בשור


רסקין ניסה להרגיע את הדיון ובתגובה ענה לו גולדין: "ניב אתה לא מכיר אותי, אני רציתי לשמוע באוזניי ועכשיו רזי חזר על זה. אני גם לא התכוונתי לדבר איתו, התכוונתי לדבר איתך, הכנסתם אותו יפה מאוד. הוא התנצל אבל לדעתי לא בלב מלא. לדעתי זה חמור מאוד ואני חושב שאף משפחה שכולה לא יכולה לקבל את הדברים האלה וחמור מזה גם חיילי צה"ל. חיילי צה"ל נמצאים עכשיו מול האויב, הילדים שלך ושל רזי ברקאי יכולים להיחטף על ידי החמאס ואשתו ואשתך יכולים להיות במצב שלי ושל אשתי".

יעזוב את גל"צ?


על רקע דברים אלה, עומד ברקע איומו של ברקאי לעזוב את גל"צ, במידה ויקצרו את תכניתו לטובת אראל סג"ל, המזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית. גם לנושא זה התייחס השדר בתוכניתו ואמר: "כרגע הכל פתוח. בינתיים אני כאן ליד אותו מיקרופון עם אותו צוות נפלא ומסור עד השעה 11. מה יקרה מחר? אלוהים גדול".

העיתונאי אמנון לוי עמד לצדו של ברקאי, וצייץ בטוויטר: "רזי ברקאי מחבק את המשפחות השכולות אבל לא חוזר בו. השכול הוא שכול , גם כאן וגם מעבר לגדר. התבטאות אמיצה, כנה ומעוררת כבוד".