מעשית, רק 19% מבין הספורטאים התחרותיים הן נשים. על פי נתוני משרד התרבות והספורט, קיים גם מיעוט נשים בקרב מקבלי החלטות בהנהלות ובאיגודי הספורט השונים. תקציב הספורט מגיע משני מקורות עיקריים: מועצת ההימורים ומנהל הספורט, שהוא חלק ממשרד הספורט. בניסיון לקדם ולהעצים את מקום הנשים בענפים השונים, הוקם ב- 2007 פרוייקט "אתנה"- המועצה הציבורית לקידום נערות ונשים בספורט.


"איפה הכסף" לדוגמה, בענף כדורסל נשים? על פי העתירה לבג"ץ שהוגשה לפני שבועיים כנגד המועצה להסדר הימורים בספורט, על חלוקת כספים לא שיוויונית עולה כי חלוקת התקציבים יוצרת אפלייה קיצונית על רקע מיגדרי: כמה כסף מעבירים מהמועצה להסדר הימורים בספורט לקבוצת כדורסל גברים? בין שניים לארבעה מיליון שקלים. כמה קבוצת כדורסל נשים מקבלת מהגוף הזה בשנה? בין 130 ל- 240 אלף שקלים. תשאלו למה? פשוט ככה. התשובה הכי סתמית ומעצבנת, וזה למרות שהטוטו מחוייב בהעדפה מתקנת לחלק יותר לענפי ספורט נשים.

ומי מחלק את הכספים? גברים כמובן. רוב מוחץ בקרב דירקטוריון המועצה מורכב מגברים, וזה למרות שנשים מצליחות ופעילות בכל ענפי הספורט הפופולאריים בישראל וספציפית לגבי כדורסל נשים, רשמו הקבוצות השגים לא פחות מרשימים מאלה של הגברים. אבל מי סופר אותן בכלל?

השרה מירי רגב, יש לך הזדמנות להוכיח לנשים שאכפת לך. מה לעשות ששיוויון מתחיל גם בכסף.