שר התחבורה ישראל כץ התייחס לתאונת האוטובוס הקשה שאירעה אתמול בכביש 1 ואמר בוועדת הכנסת: "מביע תנחומיי למשפחות ההרוגים, הנסיבות נחקרות. ברור לחלוטין שבכביש הזה, זה לא הקטע שמשפרים. ברור שהייתה כאן הסחת דעת ודברים שהמשטרה חוקרת כרגע. התשתית טובה ואי אפשר להאשים מישהו אחר". 



"מחודש נובמבר יחייבו משאיות ואוטובוסים במערכת התרעה מצילת חיים, שהייתה יכולה להתריע לנהג. התקנות כרגע מחייבות לנובמבר, נפעל להקדים את זה", אמר כץ והוסיף: "זה לא פוטר מהמשך העשייה שלנו".



יו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף, אמר בפתח הדיון בנושא תחבורה בפריפריה בהשתתפות שר התחבורה כץ, כי "בדוח הוועדה למלחמה בעוני שכתבנו לפני כ-3 שנים, ציינו את התחבורה הציבורית בפריפריה כאחת הבעיות הקשות ביותר במלחמה שלנו בעוני. הפריפריה לא מקבלת גם היום מענה מספק. כך למשל האוכלוסיה הערבית למשל לא יכולה לצאת לעבודה בגלל בעיות בתחבורה ואינה מצליחה לשפר את מצבה הכלכלי חברתי. גם אוכלוסיית החולים, כמו חולי דיאליזה שזקוקים להסעות לטיפולים, נמצאים ללא תחבורה ציבורית מספקת".



גם אלאלוף התייחס לתאונה ואמר: "אני רוצה בהזדמנות זו לציין את הרוגי התאונה הקשה אמש בכביש 1 ולשלוח תנחומים למשפחות. אנחנו תמיד צריכים להמשיך ולטפל בבעיות שעולות מהתחבורה הציבורית בישראל".