יהלומן לשעבר נעצר היום (שני) בחשד כי העלים הכנסות של מיליוני שקלים מחשבון בנק בבעלותו בשוויץ. רק כשהתבקש להגיש הצהרת הון, "נזכר" לדווח על החשבון בחו"ל אולם גם אז "שכח" לדווח על הכספת שלו בבורסה. 
 
נחום וינשטין מרעננה, בעברו מתווך בתחום היהלומים, חשוד כי במשך כעשור לא דיווח על חשבון בבעלותו בבנק UBS בשוויץ ובכך העלים הכנסות של מיליוני שקלים. כשפקיד שומה גוש דן דרש מהחשוד הצהרת הון, הוא דיווח לראשונה על החשבון בחו"ל, אולם גם הצהרתו זו הייתה חלקית והוא לא כלל בה דיווח לגבי הכספת שלו בבורסה.

כב' השופטת אפרת בוסני מבית משפט השלום בתל אביב–יפו נעתרה לבקשת פקיד שומה חקירות תל אביב והורתה על מעצרו ושחרורו בערבות של החשוד. כמפורט בבקשת המעצר, לפני כשנה דרש פקיד שומה גוש דן מוינשטין להגיש הצהרת הון לשנת 2012. רק בהצהרתו זו, לראשונה, הזכיר החשוד כי בבעלותו חשבון בבנק UBS בשוויץ ובו כ-3.4 מיליון שקלים. במפתיע, שבועות ספורים לאחר מכן, הגיש וינשטין דוחות מתקנים לשנים 2012 ו-2013, ובהם דיווח על הכנסותיו הפסיביות, בכלל זה דיבידנדים וריביות מהשקעות בשוק ההון, שעומדות על יותר מ-1,600,000 שקלים, וזאת החל משנת 2005.

בעקבות המידע, שהתקבל מפקיד שומה גוש דן, נבדק תחילה אם הוגש ע"י החשוד בקשה לגילוי מרצון, משנמצא שלא כך הם פני הדברים, נפתחה חקירה גלויה, נערך חיפוש בביתו, נתפשו מסמכים ונגבו עדויות. כשנשאל בחקירתו מדוע, למרות שהתייעץ עם עו"ד מומחים בתחום לגבי גילוי מרצון, הוא לא הגיש בקשה, אלא השיב - "אני לא יודע מה להגיד לך". מעדותו של רואה החשבון של החשוד הסתמן כי החשוד ידע כי עליו לדווח על חשבונו בחו"ל, לפי דבריו, החשוד הבין עוד לפני הצהרת ההון שיש סיכוי טוב שייחשף.   
 
בחקירה התגלה כי וינשטין לא הגיש הצהרת הון מלאה ולא אמר אמת לגבי העובדה שהוא מחזיק בבורסה כספת, בה מצויים למעלה מ- 100,000 דולר, מטבעות ותכשיטים.

עו"ד רני שורץ, המייצג את נחום וינשטין מסר בתגובה: "נחום וינשטין פעל כדין ולא עבר כל עבירה. הוא דיווח מיוזמתו על כל הכנסותיו ושילם את מלוא המס, ולכן פעילות רשות המסים בעניינו מוטעית ומצערת. אנחנו נציג בהרחבה את עמדתנו בפני הגורמים המוסמכים".