כך נראה מבפנים האגף בכלא מעשיהו בו ישהה ראש הממשלה לשער אהוד אולמט, שנכנס היום לשערי בית הסוהר ברמלה. אולמרט, שכיהן כראש הממשלה ה-12 של מדינת ישראל הורשע בקבלת שוחד בפרשת הולילנד ובשיבוש הליכי משפט בפרשות הולילנד וטלנסקי. על אולמרט נגזר מאסר של שנה ושבעה חודשים.



הליך הקליטה של אולמרט באגף 10 של כלל הנקלטים הגיע לשלבי סיומו. מרגע כניסתו לכלא, עברה האחריות על אולמרט לשב"ס. אולמרט, בן ה-70, מרצה את עונשו באגף 10 של הכלא, אגף מיוחד ששופץ לפני כליאתו, ובו שישה תאים ו־18 אסירים. בכל תא שלוש מיטות, מקלחת, שירותים, ארון לציוד, שולחן, כיסאות וטלוויזיה. במסדרון ישנם טלפונים ציבוריים והאגף עצמו, שהאסירים בו מופרדים מכלל האסירים בכלא, כולל שירותים נוספים כמו מרפאה, חדר כושר וחדר אוכל לאסירי האגף. הוא מבודד מאגפים אחרים ולאולמרט יהיה סוהר צמוד לפחות בחודשים הקרובים.



אגף 10 בכלא מעשיהו. צילום: שב"ס
אגף 10 בכלא מעשיהו. צילום: שב"ס




כלא מעשיהו בו מרצה אולמרט את מאסרו. צילום: שב"ס
כלא מעשיהו בו מרצה אולמרט את מאסרו. צילום: שב"ס



נציבת שב”ס, רב גונדר עפרה קלינגר, פרסמה אתמול איגרת מיוחדת לכל הסוהרים לקראת קליטת אולמרט ויתר מורשעי פרשת הולילנד. "כאחד מהארגונים החשובים בחברה הישראלית, וככזה שבא במגע עם כלל האוכלוסיות במדינה, מוטלת עלי החובה להתייחס לצפוי לנו בתקופה הקרובה”, ציינה קלינגר בפתח האיגרת והדגישה: "נקלוט למתקני הכליאה דמויות בכירות בציבוריות הישראלית".



מעבר לקושי הפיזי שמצפה לראש הממשלה לשעבר, הוא ייאלץ גם להתמודד עם קושי נפשי, כמי שניהל את המדינה ונפגש עם שועי עולם וכעת ייאלץ ככל הנראה לחלוק מקלחת ותא עם חבריו לאגף. “החוויה של כל אדם שנפרד מחירותו היא איומה ואפילו אכזרית”, אומר עו”ד ציון אמיר, מי שייצג לא מעט בכירים, ביניהם נשיא המדינה לשעבר משה קצב שהורשע בעברות אונס, ביצוע מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית, והשר לשעבר גונן שגב שהורשע בניסיון להברחת סמים, זיוף דרכון והונאה בכרטיס אשראי. “יש להניח שהחוויה של אסיר שהיה מספר פעמים בכלא לא דומה לזה שחווה אותה בפעם הראשונה".