היום (שלישי) הוא יום ההתרמה השנתי של עמותת אקים לקימום בעלי מוגבלות שכלית. מתנדבי העמותה ותלמידי בתי ספר יעברו היום מדלת לדלת ברחבי הארץ ויבקשו את תרומתכם.



אקים ישראל היא אגודה לקידום אנשים עם מוגבלות שכלית, שהוקמה ב־1951 ופועלת מזה 65 שנה. לעמותה 64 סניפים הפזורים ב־82 יישובים מקריית שמונה ועד אילת ובכלל המגזרים. מסקר שערכה אקים ופורסם אתמול ב"מעריב", עולה כי קיים פער בין העמדות שעליהן מדווח הציבור לאופן שבו האנשים עם המוגבלות השכלית חווים את יחס הציבור כלפיהם.



90% מקרב הציבור הרחב השיבו שיהיו מוכנים להיות שכנים של אדם עם מוגבלות שכלית. 70% מהציבור הרחב השיבו שיהיו מוכנים להיות חברים של אדם עם מוגבלות שכלית. לעומת זאת, 41% מהאנשים עם מוגבלות שכלית העידו כי נחשפו לחוסר נכונות של אנשים להיות שכנים שלהם ו־48% דיווחו שאנשים צחקו עליהם או הצביעו עליהם ברחוב.



עוד עולה מהסקר כי 61% תומכים בזכות של אנשים עם מוגבלות להביא לעולם ילדים, לעומת 68% במדד הקודם. 88% דיווחו כי יסכימו שהילד שלהם ילמד באותה כיתה עם ילד עם מוגבלות שכלית. השיפור בעמדות הציבור ככלל כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית ניכר גם במדדים אחרים: רק 10% מהמשתתפים בסקר חושבים שאדם עם מוגבלות שכלית עלול להיות מסוכן לעומת 15% בשנה שעברה, ו-24% בזו שלפניה. ועדיין, רבע מהמשתתפים בסקר (25%) סבורים כי אנשים עם מוגבלות שכלית צריכים להיות במסגרות נפרדות.