לאחר שביקר בבית החולים, הרב יאשיהו פינטו, התייצב היום (שלישי) לריצוי עונש מאסר במתקן הרפואי של השב"ס ברמלה. לפני הגעתו למתקן ניצן, הוא התפנה לבית החולים לאחר שחש ברע. פינטו הגיע לבית החולים הדסה עין כרם, שם נקבעה לו בדיקה אונקולוגיות עתידית. הרב, אשר חולה במחלת הסרטן, עבר בשנה שעברה ניתוח להוצאת מספר גידולים. 



כאמור, לאחר הביקור בבית החולים, התחיל פינטו לרצות שנת מאסר אחת בגין הרשעתו בפרשת הרב-ניצב. פינטו אמור היה להיכנס לכלא מעשיהו ברמלה לאחר שכל ניסיונותיו להימנע ממאסר בפועל עלו בתוהו, אך בשל מצבו הרפואי הקשה הוא הגיע למרכז הרפואי של שב"ס בכלא ניצן, אף הוא ברמלה.



את הערב האחרון שלו כאדם חופשי בילה הרב פינטו בהעברת שיעור תורה לחסידיו בקהילת "שובה ישראל" באשדוד, שבראשה הוא עומד."יש לנו ביטחון ואמונה חזקים ביותר", אמר על מאסרו הצפוי. "הקדוש ברוך הוא לא נותן לאדם מבחן שהוא לא יכול לעמוד בו. אנחנו צריכים להיות בשמחה גדולה. לא שוברים את הרוח שלנו. אנחנו לא חושבים על מחר אפילו רגע אחד. מחר זה כמו היום וכמו שלשום וכמו לפני חודש ולפני שנה".



הרב פינטו.נתי שוחט, פלאש 90



כזכור, באוקטובר 2015, דחה הרב פינטו את הגעתו לישראל מארצות הברית לדיון בערעור שהגיש, למרות קביעת בית המשפט העליון, גם כן מטעמים רפואיים. באותו היום טענו באי כוחו של הרב כי הוא תכנן לעלות לטיסה אך התעלף בכניסה למטוס. סנגורו של פינטו, עו"ד אביגדור פלדמן אמר אז כי "הוא התעלף בשרוול לפני הכניסה למטוס ואושפז בבית חולים סמוך לשדה, עד שיוכל לעלות למטוס בלילה או מחר".



פינטו (42) נחשב לרב מקובל ומקורב לאנשי עסקים בכירים וקציני משטרה רבים, בהם תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, שבתפקידו האחרון שימש כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. פינטו הורשע, על פי הודאתו בהסדר טיעון, בכך שבשנת 2012 הציע לברכה שוחד בתמורה למידע על אודות חקירה שהתנהלה באותה עת נגד עמותת "חזון ישעיה" שבראשה עמד. הוא הורשע גם בשיבוש הליכי משפט. החשדות נגד פינטו בפרשת "חזון ישעיה" נגנזו, אבל השלכותיה גבו מחיר כואב. ביולי 2015, בשיאה של החקירה, שם תת-ניצב ברכה קץ לחייו.



בית המשפט גזר על פינטו שנת מאסר בפועל ובית המשפט העליון דחה את ערעורו על העונש וכן את בקשתו לדיון נוסף בהרכב מורחב. שב"ס ייאלץ להתמודד מהיום גם עם החזקתו במאסר של רב ידוע שבריאותו לקויה.



בית הכלא אליו נכנס פינטו. צילום: אבשלום ששוני