בפרקליטות ובשירותי הרווחה בודקים בימים אלה כיצד לנהוג בפרשה חמורה ומזעזעת שבמהלכה תועדה נערה כבת 13 מקיימת יחסי מין במספר רב של מקרים עם נערים בני גילה.



הנערה מאושפזת בבית חולים במצב נפשי קשה לאחר שלא הצליחה להתגבר על החרפה בעקבות פרסומו של הסרטון והפצתו בין תלמידים בחטיבת הביניים שבו לומדים המעורבים בפרשה שחזרו ללימודים כסדרם אחרי כמה ימים של מעצר בית.



מדובר בפרשה קשה שתחילתה בשנה שעברה ורק במהלך השנה הנוכחית נחשפה לראשונה בעקבות הפצת סרטונים שתיעדו את יחסי המין בין הקטינה לנערים בני גילה.



מי שחשפה את הפרשה בפני הוריה של הנערה הייתה מנהלת החטיבה שהסרטון הגיע אליה והיא זאת שהזעיקה את ההורים והובילה להגשת התלונה במשטרה.



בתלונה אגב, נמסר כי מדובר בנערים שקיימו יחסי מין עם מספר קטינות הלומדות באותה חטיבת ביניים, אולם רק האקטים עם הנערה האמורה נחשפו בינתיים.



מסתבר כי אף שהתלונה הוגשה באחת מתחנות המשטרה במחוז תל אביב וממנה עלה כי קיימים סרטונים המתעדים את הנערה כשהיא מקיימת יחסי מין עם כמה נערים בכמה הזדמנויות, הועבר הטיפול בפרשה לפקידת סעד של משרד הרווחה וזאת בשל גילם הצעיר של המעורבים כשהחקירה מלווה בפיקוח צמוד של הפרקליטות.



לאחר שנבחנו נסיבות האירוע, זומנו כמה נערים לחקירה בחשד שהיו מעורבים הן בקיום יחסי מין עם הקטינה והן בהפצת סרטון שתיעד את האקט המיני.


בשלב זה לא ברור עדיין אם יחסי המין התקיימו בהסכמה מצד הקטינה אולם גם כך, אין בהסכמתה משום מניעת הליך פלילי כנגד המעורבים שכן מדובר בקטינה מתחת לגיל 14.



נודע כי הנערה שנחשפה לסרטון המתעד את מעשיה עם הנערים חשה פגיעה נפשית קשה ולאחרונה כאמור אושפזה בבית החולים עקב מצבה.



אביה של הנערה אמר בשיחה עם "מעריב־ השבוע" כי הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה. "נאלצתי לפנות לשר לביטחון פנים גלעד ארדן עם מכתבים ותלונות לאחר שהמשטרה די הקפיאה את הטיפול בפרשה. קודם כל טענו בפני שמדובר בנערים בני טובים שהיו מעורבים במעשה. גם הבת שלי היא בת טובים להזכירכם. אחר כך ציינו שמדובר בנערים מתחת לגיל 14 שצריך עבורם חוקר מיוחד ואחר כך הוסיפו כי כיוון שהבת שלי אושפזה במחלקה סגורה אין מי שיוכל להגיש עדות מפורטת. רק אחרי שעוררתי קול זעקה, התחילו לטפל בסיפור".



ומה עלה בחקירה?


"את בני הנוער שחקרו בפרשה שחררו למעצר בית בן חמישה ימים והם חזרו לבית הספר כגיבורים בלי שום נקיפות מצפון. הם חזרו לחיים ומה עם הבת שלי"?



מה אתה יודע על מה שקרה בסיפור הזה?


"הם פעלו מול הבת שלי במניפולציות. היא נפלה לחבורה של נערים שניצלו את התמימות שלה. הם הובילו אותה לקיים איתם יחסי מין בלי שתדע שהם מצלמים ומעבירים לכל מקום אפשרי את הסרטון הנפשע. בכל יום שחלף, ביצעו בה מעשי אונס שוב ושוב".



ומה מצבה של הבת?


"היא עדיין מאושפזת במחלקה הסגורה ועל פי חוות הדעת של הפסיכולוגים שם, היא צריכה כנראה לעבור להוסטל טיפולי של נערות שעברו התעללות מינית. זה אומר שעד גיל 18 היא חייבת להיות מטופלת על ידי הרווחה. צריך להבין שמה שזעזע ושבר את הבת שלי זו הפומביות של האירוע. היא הבינה שהיא נחשפה וזה הלחיץ אותה".