חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, הגדיר אתמול את מיכל האמוניה במפרץ חיפה כ"פצצת הגרעין שלו", ואמר שיספיקו כמה טילים שיפגעו במיכל כדי לגרום לאבדות בנפש כמו בפיצוץ אטומי. מומחים ישראלים אישרו את הדברים מבחינת פוטנציאל הנזק וההרס. נסים משעל ראיין הבוקר (חמישי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" בנושא את ראש העיר חיפה יונה יהב, שאמר: "נסראללה עשה שירות חשוב. אדרוש לשמוע משרי הממשלה מה הם אומרים מול זה. הוא הרי איים עלינו ב-2006, במלחמת לבנון השנייה, ועמד בכל האיומים שלו כשהתקיף את חיפה בצורה כל כך דרסטית. אסור לזלזל באיש הזה, צריך לקחת אותו ברצינות הראויה. אני מקווה שהממשלה שמעה את מה שכולנו שמענו. אם המיכל היה נמצא בלב תל אביב הבעיה כבר הייתה נפתרת".





"ממשלת ישראל ובתי המשפט שומעים את זה ממני כבר עשור שלם", הדגיש יהב. "בכל המסמכים שהגשנו, העתירות וההליכים המשפטיים שמתנהלים כבר עשור, ושום דבר לא מתרחש. ממשלת ישראל, ובתי המשפט, בחסותם מיכל האמוניה הזה עדיין ממשיך להתקיים ולאיים על שני מיליון תושבים, שנמצאים בסכנה. זה חומר נדיף שעם הרוחות יכול להגיע לכל מקום. ממשלת ישראל, רק היא בידיה הכוח והסמכויות לעשות את המעשה", אמר יהב.

"אנחנו לא יכולים להעביר את האמוניה ובתי הזיקוק מהעיר שלנו לבד. אנחנו יכולים לשלול רישיונות, והם עותרים לבתי המשפט, שמשום מה נותנים להם מחסה והגנה, זה אבסורד ומצחיק. מדוע ממשלת ישראל ובתי המשפט מתמהמהים, ליצור מצב משברי שיצור בסוף פתרון? אני ממש לא יודע", הוסיף יהב.
 

"כבר לפני עשור שללתי מהמיכל הזה את רישיון העסק", ציין יהב. "הוא נבנה ללא היתר בניה, בחריגה קשה מאוד מהתוכניות. שללנו ממנו את היכולת לפעול, אך בתי המשפט אישרו צווי מניעה נגדנו. אנחנו לא יכולים לפעול נגדם כרצוננו. לו היו השופטים הרבה יותר אמיצים, לא היו יוצרים מצב מגוחך, כמו אותו שופט שהכשיל אותנו בדין, וקבע שלא הוכחנו שבתוך המיכל יש אמוניה, לדעתו כנראה יש שם מיץ פטל. אני נאלצתי להטיס במהירות מומחה מאנגליה כדי שיבצע את העדות הנדרשת. בדיון שמתקיים עכשיו בעליון, ביקשו השופטים, כאילו הם מגשרים ולא שופטים, לדעת מה בתקופת הביניים, שיכולה להיות ארוכה מאוד ומלאת סכנות. מיכל האמוניה צריך להיסגר לאלתר, להיבנות בדרום לאלתר. יש לממשלה המון כסף, כסף יש בלי גבול, אבל להציל נפשות, שזה מה שצריך לקרות עם מיכל האמוניה - לא מתבצע", הוסיף יהב.