"עזרו לנו להציל את יהונתן", פנה היום (רביעי) בהתרגשות אורן חיים, אביו של הילד בן הארבע, יהונתן חיים יעקוביאן מאשדוד, הנזקק בדחיפות להשתלת לב-ריאה. יהונתן מורדם ומונשם כעת בבית החולים שניידר בפתח תקווה, באמצעות מכונת לב-ריאה וכל יום שעובר מסכן את חייו.



יהונתן נולד עם מום נדיר בשם אלאגיל, הפוגע בכבד ובלב. בגיל שנתיים, לאחר ייסורים קשים מנשוא וגירודים עד זוב דם, עבר יהונתן השתלת כבד בבלגיה, כאשר אמו תרמה לו אונת כבד.



"הוא היה מאז במעקב והכל היה במצב תקין בכבד. חשבנו שהכל הסתדר", סיפר האב בשיחה עם "מעריב" והוסיף: "עורקי הריאה בלב היו צרים וקיווינו שיתרחבו עם הזמן, אך לצערנו זה לא קרה ורמת החמצן החלה לרדת ונוצר מצב של כיחלון".



בעקבות ההידרדרות הקשה במצבו, הוחלט שיהונתן יעבור ניתוח לב פתוח, בניסיון לשפר את תפקודי הלב והריאות. הפעוט נותח לפני כשלושה שבועות ולאחר הניתוח גופו קרס. מאז הוא מונשם ומורדם ומחובר למכונת אקמו (לב-ריאה).



"הרופאים אומרים שהסיכוי היחיד להציל את יהונתן הנה בהשתלת לב-ריאה", סיפר עוד האב, "הזהירו אותנו שכל יום שעובר מסכן את חייו ועלול להיגרם נזק בלתי הפיך לאיברים נוספים בגופו".



יהונתן היה מבוטח בביטוח סיעודי ובזמנו הניתוח בבלגיה מומן בסיוע חברת הביטוח והתרמות. אבל האב סיפר שבנובמבר 2014 הודיעה חברת הביטוח על הפסקת הכיסוי הביטוחי של יהונתן, בשל מצבו הסיעודי.



"אנחנו נפנה גם לחברת הביטוח לסייע לנו ואני לא יודע מה תהיה התשובה. אנחנו זקוקים בדחיפות לתרומות, כדי לנסות לבצע את ניתוח ההשתלה הדחוף ביותר. יהונתן עומד בין חיים ומוות", אמר האב.



עמותת אזור רוטרי ישראל נרתמה למבצע ההתרמה להצלתו של יהונתן וניתן לתרום לחשבון העמותה:


הבנק הבינלאומי, סניף 029 רחובות, חשבון 409204544 – לתרומה עבור הילד.



מקופת החולים, במסגרתה פועל הביטוח, נמסר שהפרטים יועברו לחברה והנושא ייבדק.