גל הטרור ממשיך להשתולל:  צעיר בן 21 נרצח היום (חמישי) בפיגוע דקירה בשער בנימין. האירוע התרחש לאחר ששני מחבלים כבני 14 מבתוניא שליד רמאללה חדרו למתחם של סניף "רמי לוי" באזור התעשייה של שער בנימין, ודקרו שני אזרחים ישראלים, צעיר בן 21 ואזרח בן 35. מחקירה ראשונית עולה כי השניים הסתובבו בסניף במשך 20 דקות לפני שביצעו את הדקירות. כמו כן עולה כי אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות, עד שאזרח ירה בהם ונטרל אותם על ידי אזרח שהיה במקום. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי במקום האירוע לפצועים ואז פינו אותם לבית החולים. 



זירת הפיגוע בשער בנימין. צילום: נאור כהן, חדשות צ.ב.מ
זירת הפיגוע בשער בנימין. צילום: נאור כהן, חדשות צ.ב.מ


פיגוע דקירה ברמי לוי, שער בנימין

שני הפצועים, שהיו באזורים שונים בסניף בזמן שנדקרו, פונו לבי"ח הדסה הר צופים, כשאחד מהם שהיה במצב בינוני-קשה נפטר מפצעיו בבית החולים שערי צדק. גם שני המחבלים נפצעו קשה, ופונו לבתי החולים בירושלים. 



האזרח החמוש שניטרל את המחבלים וירה  בהם, סיפר: "נכנסתי לתפילה בסניף ואז שמענו צעקות בחוץ. יצאנו ואני זיהיתי מחבל אחד ויריתי בו. היו שם שני חיילים במקום, מאבטחים ואזרחים. ניטרלתי את המחבלים והבחנתי בשני פצועים במקום". 



סניף "רמי לוי" בו בוצע הפיגוע. צילום: נאור כהן, חדשות צ.ב.מ
סניף "רמי לוי" בו בוצע הפיגוע. צילום: נאור כהן, חדשות צ.ב.מ



תמר אסרף, דוברת המועצה האזורית מטה בנימין, סיפרה לערוץ 2 כי הסניף של רמי לוי באזור התעשייה של שער בנימין הוא "אי שפוי של דו קיום, זה פיגוע הדקירה השני במקום". עוד הוסיפה כי שני בני אדם נוספים מוגדרים נפגעי חרדה באירוע. 


 "בדרך כלל קונים במקום פלסטינים ויהודים בשיתוף", הוסיפה אסרף. " זה חבל מאוד וכואב, אנו  מאחלים רפואה שלמה לפצועים מקווים שהפעמים הבאות יסוכלו". 

ביום שני השבוע, נעצרה תושבת ג'בל מוכבר בת 15 לאחר שנתפסה עם שני סכינים בשער שכם בירושלים. לא היו נפגעים באירוע. כוח משטרה שהלך רגלית ברחוב הגיא לכיוון שער שכם, הבחין בצעירה בת מיעוטים שהלכה אחריו. עם הגעתם לשער שכם, כשהבחינו כי החשודה עדיין בקרבתם, ניגשו השוטרים כדי לבדוק אותה, תוך הקפדה על טווח ביטחון.



לבקשת השוטרים היא הוציאה את ידה ואז הם הבחינו כי היא אוחזת בידה בסכין גדולה. השוטרים השתלטו במהירות על המחבלת ועצרו אותה. בחיפוש בתיקה אותרה ונתפסה סכין נוספת. המחבלת, תושבת מזרח ירושלים נעצרה להמשך חקירה.