סוכל פיגוע סמוך לשער שכם בירושלים: שוטרים ולוחמי מג"ב, המוצבים במשימת אבטחה בצירי תנועת המתפללים, הבחינו הערב (שבת) בסמוך לשער שכם בצעיר פלסטיני שעורר את חשדם. לאחר בדיקת החשוד, הוא שלף סכין וניסה לדקור אותם. בסיוע כלב השיטור, הלוחמים עצרו את החשוד. האירוע הסתיים ללא נפגעים.  מפקד מרחב קדם מסר: "הדריכות המבצעית של השוטרים ולוחמי מג"ב ונחישותם בבדיקת חשודים מוכיחה עצמה, מונעת פגיעה בחיי אדם ומאפשרת למצות את משימתם למען ביטחון תושבי העיר".



סכין המחבל משער שכם. צילום: חטיבת דוברות המשטרה
סכין המחבל משער שכם. צילום: חטיבת דוברות המשטרה



כזכור, שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל עד בינוני בפיגוע דקירה שאירע אתמול גם הוא בשער שכם. השניים נפצעו בפלג גופם העליון, מצב אחד מהם הוגדר קל והשני קל-בינוני. צוות מד"א העניק להם בשטח טיפול רפואי ראשוני והם פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים. הדוקר, תושב כפר עקב כבן 20, נורה ונוטרל על ידי הכוחות בזירה. פלסטינית בת 50 שהיתה במקום נפצעה מרסיסי הירי לעבר המחבל וקיבלה טיפול רפואי במקום. לאחר מכן פונתה לבית חולים במזרח העיר. מחקירה עלה כי הפלסטיני נכנס דרך השער כשסכין בידו, רץ לעבר שוטרים ותקף אותם. הוא הספיק לדקור לוחם אחד בראשו ופצע אותו. לוחם נוסף נאבק עם המחבל ונפצע בידו. לאחר מכן הוא נוטרל על ידי הכוח במקום.


עוד מאירועי אתמול, ניסיון פיגוע דריסה אירע בסילוואד שבו לא היו נפגעים לכוחותינו. ניסיון הפיגוע נעשה במהלך הפרות סדר והמחבל תחילה נפגע באורח אנוש וטופל על ידי תחנת איסוף גדודית (תאג"ד) צבאי, ולאחר מכן נקבע מותו.