לאחר שבוע חם ושרבי, החורף יחזור מחר (ראשון) בעוצמה בערב יהיו צפויים גשמים חזקים המלווים בסופות רעמים, במטחי ברד ובמשבי רוחות עזות, שיגיעו למהירות של עד 80 קמ"ש.
 
החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אנטולי חריטונוב, מסר ל"מעריב אונליין" כי מחר לקראת הצהריים ירד מדי פעם גשם בצפון ובמרכז הארץ ובדרום ייתכן אובך. 
 
אחר הצהריים הגשם יתחזק ויתפשט עד לצפון הנגב. ינשבו רוחות חזקות במהירות של 60-40 קמ"ש ומשבי רוחות, בעיקר באזור החוף שיגיעו עד ל-80 קמ"ש. גובה הגלים יגיע בלילה עד לשמונה מטרים. הגשם יהיה מלווה לעתים בסופות רעמים ובברד. בחרמון יחל לרדת שלג, שיימשך מחר בלילה ובבוקר יום שני. קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות המועדים.

שלג בהר החרמון. צילום: אתר החרמון
שלג בהר החרמון. צילום: אתר החרמון

 

המערכת החורפית הסוערת תגיע לשיאה מחר בלילה. גם בבוקרו של יום ראשון ימשיכו לרדת לפרקים גשמים, בחרמון ימשיך לרדת שלג וייתכנו הצפות ושיטפונות בנחלי המרכז והדרום.
 
בשעות אחר הצהריים של יום שני המערכת החורפית העזה תיחלש בהדרגה וביום שלישי כבר נתעורר לבוקר אביבי. על פי התחזית, צפוי מזג אוויר מעונן חלקית עם עלייה בטמפרטורות ועדיין ייתכנו גשמים מקומיים קלים. ביום רביעי תחול עלייה נוספת בטמפרטורות.
 
את סוף השבוע ניצלו רבבות לטיולים באתרי הטבע והפריחה. בגבעת הרקפות שביערות מנשה הגיעו רבים לצפות בפריחה של מרבדי הרקפות, כאשר בסמוך אליהן נראית פריחה מרשימה של כלניות וחרציות, ששרדו את גל החום הכבד של השבוע שעבר.

פריחת רקפות בגבעת הרקפות. צילום: אירית כליף
פריחת רקפות בגבעת הרקפות. צילום: אירית כליף

 
גם באזור הדרום היו מטיילים רבים, שרצו לראות את פריחת הכלניות. תנועה ערה גם נרשמה ביערות ובאתרים בכל הארץ.

פריחת כלניות וחרציות ביער מנשה. צילום: אירית כליף
פריחת כלניות וחרציות ביער מנשה. צילום: אירית כליף