דרמה במועצה להשכלה גבוהה. שישה מחברי המל"ג הודיעו הבוקר (ראשון) על התפטרותם מהמועצה, זאת בעקבות החלטתו של שר החינוך נפתלי בנט, המשמש גם כיו"ר המל"ג, לפטר את סגניתו, פרופסור חגית מסר-ירון, ולמנות במקומה דוקטור רבקה ודמני שאומן. ההתפטרות של ששת החברים משתקת למעשה את פעילות המל"ג הזקוקה למספר מינימלי של 19 חברים כדי להתכנס.



להליך הפיטורים של פרופ' מסר-ירון, המינוי של מחליפתה והדיון בנושא  התלוותה מחלוקת חריפה. מכתב גינוי חסר תקדים בנושא יצא מטעם הרקטורים של כל האוניברסיטאות בארץ בנושא, ובמקביל, למעלה מ-1500 אנשי אקדמיה חתמו על עצומה המביאה אי אמון בשר ובמל"ג. 



במכתב שפרסמו השישה, נכתב כי פיטוריה של מסר-ירון פוגעים במטרות המועצה להשכלה גבוהה, בעצמאותה וברוח פעולתה. הם קוראים לפזר את המועצה ולמנות חברים חדשים שיעמדו בדרישות סף. 



לדבריהם, הציפיה כרגע משר החינוך היא להפסיק לפגוע בעצמאות ההשכלה הגבוהה, לשנות את המדיניות הכוחנית והבלתי-מובנת שלו ולשקם את מל"ג באמצעות מינוי מושכל של חברים בעלי עמדה בכירה, ניסיון מוכח ומוניטין בניהול ועיצוב מדיניות השכלה גבוהה וכאלו שנהנים מאמון חברי הקהילה האקדמית בארץ. 



בין המתפטרים, פרופסור מסר-ירון עצמה, פרופסור משה מאור, ופרופסור יהודית גל עזר, שאמרה למעריב אונליין: "התפטרנו בגלל שני מהלכים שקרו: האחת פיטוריה של פרופסור מסר-ירון שלא מצאנו מדוע הדיחו אותה מתפקידה בשנה שמכינים את תוכנית החומש לשנה הבאה. הצעד השני היה מינוי ד"ר רבקה ודמני, מרצה בכירה, אך לא פרופסור מן המניין, אלה שני דברים עיקריים, שלא מאפשרים להתנהלות ראוייה של המל"ג".


"הרגשנו שנוצר מצב בלתי אפשרי להתנהלות השוטפת של המל"ג", הוסיפה פרופ' גל עזר. "סגן יו"ר המועצה צריך להיות בעל מעמד מקצועי בתחום, שיכול להוביל את הגוף החשוב הזה. פרופ' מסר-ירון היא אישיות בעלת מעמד בארץ ובעולם. היא הצליחה להוביל את המל"ג בעבודה מול המוסדות להשכלה גבוהה". 
עוד אמרה פרופ' גל עזר, כי חברי המועצה לא קיבלו הסבר ממצה ומשכנע מהשר לפיטורים. "החברים שתמכו אולי לא הבינו כי מינוי אדם שאינו פרופסור מהווה בעיה למל"ג", אמרה.

שר החינוך בנט מסר בתגובה כי הוא מודה לחברים הפורשים על תרומתם להשכלה גבוהה, וכי במקומם ימונו בקרוב חברים חדשים. התפטרותם של הארבעה מונעת את האפשרות לכנס כעת את המועצה בשל היעדר מספר מספיק של חברים לכינוס כזה.