טרגדיה: פעוטה בת תשעה חודשים נחנקה היום (ראשון) בביתר עילית ואיבדה את הכרתה. לאחר ניסיונות החייאה ממושכים צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א נאלץ לקבוע את מותה. ככל הנראה מדובר במקרה של תינוקת עם רקע רפואי קשה. יוסי רייניץ סגן ראש סניף איחוד הצלה בעיר סיפר: "כשהגעתי לבית הוריה יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ומתנדבים נוספים שגרים בסמוך, ביצענו בפעוטה פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות לאחר שככל הנראה נחנקה במהלך האוכל ואיבדה את הכרתה. לאחר ניסיונות החייאה ממושכים נאלצנו לקבוע את מותה".



המקרה מגיע חודשיים לאחר שבן 14, נחנק בזמן שאכל סושי בבית הספר ולאחר שנערכו בו פעולות החייאה נקבע מותו. אחיו סיפר כי "סושי היה המאכל האהוב עליו ולכן הביא הרבה לבית ספר את האוכל הזה. לנועם היו הרבה ידידות וחברים מהעיר ואפילו מאור יהודה. הוא תמיד היה במרכז העניינים. הידידות שלו סיפרו לי שהוא הכניס בבת אחת הרבה אוכל לפה, כנראה כדי לעשות רושם, ואז החל להיחנק והבנות נבהלו והזמינו את הסייע".



מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה, כי מאז שנת 2008 מתו 81 ילדים בישראל עקב חנק. רוב מקרי התמותה היו של פעוטות בגילי 0-4 (כ-80% מהמקרים) והתרחשו בבית ובחצר הבית (כ-65% מהמקרים). כ-41% ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון. רוב מקרי התמותה (כ-71%) היו של בנים. בשנת 2015 אירעו 11 מקרי חנק שהסתיימו במוות. 



אורלי סילבינגר מנכ"לית "בטרם" התייחסה למקרה ואמרה: "חנק מהווה את סיבת המוות המובילה בשנת החיים הראשונה והיא אחראית לשליש מכלל מקרי התמותה מפגיעה לא מכוונת בקבוצת גיל זו. השגחת מבוגר על ילדים היא קריטית על מנת למנוע טרגדיות מסוג זה. ילדים קטנים אינם יודעים ללעוס ולבלוע היטב את המזון ועלולים לשאוף אותו לריאות. דרכי הנשימה של ילדים צרות יותר משל מבוגרים, ולכן סכנת החנק רבה יותר, זאת עקב שאיפת מזון וגופים זרים אחרים".