מאות הגיעו היום (ראשון) להלווייתה של הילי סובול, הצעירה שנרצחה בדקירות סכין ביום חמישי בסמוך לכניסה לדירת מגורי משפחתה בבניין ברחוב בשכונת נחלת יצחק בתל אביב. סובול, בת ה-18, הובאה למנוחות עולמים בבית העלמין ירקון. אווירה קשה ביותר שררה בעת מסע הלוויה, כאשר רבות מחברותיה התייפחו והתחבקו, והקרובים הרבים התקשו להאמין שהילי נקטפה בדמי ימיה.



הלווייתה של הילי סובול. צילום: אבשלום ששוני
הלווייתה של הילי סובול. צילום: אבשלום ששוני



חברות ואנשים המכירים את המשפחה נשמעו מזועזעים בדבריהם בלוויה. חברה של המשפחה אמרה: "רק לאחרונה הוצאת תעודת זהות, כל מי שהכיר אותך נפל בקסמיך, פרח יפה. במקום ללוות אותך לחופה אנחנו מלווים אותך למנוחות. לא נתפס". היא הוסיפה: "יפיפיית נפש, כל מי שהכיר אותך התאהב בך, חלמת ללמוד מקצוע, לטייל בעולם ולהקים משפחה, אך לא תממשי אותם לעולם. שומעת את צחוקך המתגלגל ונזכרת באובדן שקרה לי. קהל רב מתאסף לדרכך האחרונה, במקום ללוות אותך לחופה".


חברה נוספת סיכמה: "היינו מאוד קשורות, זה לא מגיע להילי. זה מזעזע ואני לא מאמינה שאני כאן". עוד חברים סיפרו על היכרותם מהפנימייה שבה למדה, על בחורה אנרגטית עם אמביציות שחלמה להתחיל את החיים, להגשים חלומות, ולא הספיקה. בלוויה לא השתתפה אחותה, שירי סובול, החשודה במעורבות ברצח. כזכור, בית המשפט בתל אביב הורה ביום שישי לשלוח את האחות לבדיקה פסיכיאטרית.



"מי שעשה את זה שייענש"


בתום הלוויה, התקשו מכריה וידידיה הרבים של הילי לעכל שאכן ליוו אותה בדרכה האחרונה. "אני מכיר אותה מגיל 12 בפנימייה. היינו ממש מחוברים וגדלנו ביחד. אני לא מאמין שזה קרה. קשה מאוד להתמודד עם זה", סיפר בעצב ספי אקטן. אקטן הוסיף: "מי שעשה את זה שייענש". עוד סיפר אקטן על הילי, כי היא "בחורה נפלאה וטובה, מלאת שמחת חיים". חברה נוספת, מאי טווילה, סיפרה: "היא היתה אחותי הקטנה, בפנימייה, כל הזמן היתה צוחקת. היתה לה הרבה שמחת חיים, על כל דבר. לא מאמינה שאנחנו כבר לא נדבר, אני כבר מתגעגעת". עוד סיפרה טווילה כי ביום חמישי בבוקר, יום הרצח, כי הילי, שעבדה עם ילדים, התקשרה אליה וסיפרה שהתעוררה מאוחר ואולי לא תלך לעבודה. "אמרתי לה תתלבשי ותלכי לעבודה", סיפרה טווילה בלוויה ואמרה כי סובול השיבה לה: "לא, כבר אשאר בבית". טווילה סיכמה: "חבל שלא הקשיבה לי".



יחיא, שהיה מדריך של הילי, סיפר: "היינו מאוד קשורים, היא היתה בחורה עם הרבה שמחת חיים". חברה נוספת, אליקי, סיפרה: "לא חשבתי ולא האמנתי שזה יכול לקרות לבחורה עם שמחת חיים, שכל העתיד לפניה. פשוט לא יכולה להאמין, זה מזעזע".



במשך זמן ממושך נותרו במקום בני משפחה, חברים רבים, למרות שהחשיכה ירדה, והתקשו להאמין שהנערה היפה, שכל עתידה לפניה, סיימה את חייה בטרם עת ובנסיבות טרגיות. בשעות הצהריים ביום חמישי נמצאה סובול, בת 18, כשהיא דקורה, ללא רוח חיים בחדר המדרגות שבביתה. על גופתה נמצאו סימני אלימות קשים. המשטרה עיכבה אז לחקירה את אחותה ובן זוגה כדי לבחון את מעורבותם באירוע ולאחר מכן נעצרו השניים בחשד למעורבות באירוע.



האחיות סובול בימים טובים יותר. צילום מתוך הרשתות החברתיות
האחיות סובול בימים טובים יותר. צילום מתוך הרשתות החברתיות



סתירה בגרסאות

 
כזכור, אחותה התאומה של סובול, שירי סובול ובן זוגה של האחות, ערן דוד, הודו ברצח באותו יום אך עם זאת חזרו בהם לאחר מכן. סתירה בגרסאות האחות הובילה את החוקרים לחשוד במעורבותה. האחות אף צילמה את הזירה, שלחה את הצילום לחברתה וכתבה ש"דקרו" את אחותה. קודם לכן, נמצאו ממצאים בזירת הרצח אשר העלו חשד למעורבותם של השניים ברצח. אמן של השתיים מסרה עדות במשטרה שייתכן ויהיה בה כדי לסייע בידי החוקרים לחשוף את המניע לרצח. כמה ימים לפני הירצחה, סובול הנרצחת פרסמה פוסט מצמרר בפייסבוק, שלשונו: "על תסמוך על אנשים כי בסופו של דבר כול אחד יודע לסובב ת'סכין. כולם בוגדים קיצור".

האחיות התאומות שירי והילי סובול. צילום: הרשתות החברתיות
האחיות התאומות שירי והילי סובול. צילום: הרשתות החברתיות


סתירה בגרסאות של האחות הובילה את החוקרים, כבר בראשית החקירה, לחשד כי היא ובן זוגה מעורבים ברצח הילי סובול. תחילה, עם קבלת הדיווח למשטרה, סיפרה האחות כי שהתה בדירה יחד עם הקורבן, ובשלב מסוים זו יצאה לנהל שיחה. החשודה טענה כי שמעה צעקות, הביטה דרך העינית, ראתה את אחותה מתבוססת בדמה ולא ראתה איש. לטענתה, הוא נמלט מהמקום. מאוחר יותר שינתה את גרסתה וטענה כי כשהביטה מהעינית, כן ראתה צעיר רוכן מעל אחותה ודוקר אותה ואז נמלט. כאן החלו החוקרים לחשוש כי האחות אינה דבקה בגרסה אחת, וכי היא מוסרת דיווחים בקור רוח מקפיא כמי שיש לה מעורבות ברצח. האחות החשודה לא הסתפקה בכך, והוסיפה גרסה נוספת, כאשר סיפרה לחוקרים כי הרצח בוצע מחוץ לדירה אולם במהלך החיפושים בדירה, נמצא כלי הרצח בתוך הבית, מה שהעצים את החשד כי השניים מעורבים ברצח.

עו"ד גיל פרידמן, פרקליטה של שירי סובול החשודה ברצח אחותה, התראיין הבוקר לגל"צ, ואמר כי "בניגוד לפרסומים - היא לא הודתה במעשה. אני לא מכיר מצב שהיא הודתה וחזרה בה. משום מה יצאה הודעה כזאת וכשפגשתי את שירי היא הייתה בהלם שהיא חשודה כמעורבת". עו"ד פרידמן נפגש עם החשודה שלוש פעמים, וסיפר כי היא הגיבה קשה להאשמות:  "היא ילדה בת 18, בגיל של הבת שלי. היא בהלם מוחלט, מזועזעת, לא מפסיקה לבכות ורוצה שאמא שלה תאמין לה שהיא לא מעורבת. בסופה של דבר מדובר בשתי ילדות, שגם אם הן רבות זה לא מגיע לידי רצח. לשירי מאוד קשה והיא רוצה לחזור הביתה".
 
על חלופת הודעות הטקסט בין הילי לחברתה לפני הרצח, שבהם כתבה הילי כי קשה לה לתת אמון באחותה, אמר עורך הדין: "מדובר בילדות, שמגיל אפס הן ביחד. בימים האחרונים היחסים היו פחות טובים, אך לא ברמה שאמורה להגיע לאירוע כזה".