הנאשם ברצח משפחת דוובשה בכפר דומא, עמירם בן אוליאל, בן 21, סיפר הערב (ראשון) בחדשות ערוץ 2 על חוויותיו הקשות בחקירת השב"כ, בשיחה מוקלטת שביצע בתקופת מעצרו. לדבריו, "חקרו אותי, אבל לא שיתפתי עמם פעולה. כשהבינו שאני לא מוכן לשמוע שירת נשים, הם הפעילו רדיו, ביקשתי לכבות ולא כיבו. ניגשתי לכבות והם קפצו עלי, היכו אותי וכבלו לי את הידיים והרגליים".
 
בן אוליאל סיפר על מה שקרה מאחורי הקלעים בתקופתו מעצרו. לדבריו, "בתחילה הפעילו צעדים עדינים יחסית, לחצים נפשיים, חקירות ארוכות, מדובבים, לא ממש עינויים". לטענתו, בשלב אחר, הביאו חוקרת ששרה בעצמה: "כשהתכופפתי, החוקרת מצאה תירוץ לגעת בי, שמה יד על הכתף שלי בטענה שהיא דואגת לגב שלי, והתנפלתי עליה וצעקתי: 'מה את נוגעת בי, את לא מתביישת?'. לאחר מכן הגעתי לחקירת ימ"ר באריאל, שם אמרו לי: 'מה אתה שותק, מחר כבר תזמר'".

זירת הפיגוע בדומא. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
זירת הפיגוע בדומא. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

פצצה מתקתקת

לאחר שהחקירה הפכה לחקירת צורך של פצצה מתקתקת, באישור היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה ויינשטיין, התמונה לטענתו השתנתה. "קשרו לי את הידיים מאחורי הגב ואמרו לי 'הגיע הזמן שתתחיל לדבר, נגמרה השתיקה פה'. אמרו לי לזרוק את החוברת של פדרמן לפח: 'אתה בחקירת שב"כ'. המשכתי לשתוק, ביקשו ממני לשבת בזווית לא אפשרית כשהגב נמצא בהטיה של 45 מעלות אחורה. הצוואר שלי הגיע כמעט לרצפה, אז שמו לי כמה סמרטוטים מתחת לראש, איימו עלי והתחלתי לצעוק מכאב. בשלב מסוים אמרתי לעצמי שאני אחרטט להם משהו. אז אמרתי שאני עשיתי את דומא, שאלו עם מי, אמרתי לבד. החזירו אותי לשבת ואז שוב חירטטתי להם פה ושם, סיפור שלם עד שבסוף אמרתי להם שעשיתי".
 

סנגורו של הנאשם, איתמר בן גביר, מסר: "ברור שהודאת מרשי שווה כקליפת השום. אני דורש גם במקביל שתוקם ועדת חקירה שתחקור את החקירה המזעזעת הזאת של שירות הביטחון הכללי, ואיך אושרה חקירה כזאת. ההקלטה הזאת הוצגה לבית הדין לענייני עם ומדינה, שם טענו כי להחלטותיה עבור המשפט אין כל תוקף". פרופסור הלל וייס התראיין גם הוא ואמר: "אין לנו שום דרך לדעת האם הוא הרוצח או לא, אין לנו שום מושג. מה שאוליאל שכנע אותנו ב-100% הוא שהוא עונה בצורה קשה ביותר וכל מה שהוציא מפיו היה במטרה להסיר מעליו את העינויים".


"הסדיסטים של המחלקה היהודית"

סניגורו של בן אוליאל, יורם שפטל, המשמש שדרן ב-103FM מקבוצת ה"ג'רוזלם פוסט", מסר: "העבריינים היחידים לכאורה בתיק הזה הם הסדיסטים של המחלקה היהודית שפשוט התעללו תשעה ימים בנאשם. הלקוח שלנו יעבור גם בדיקה בגלאי שקר, ואתן את ראשי אם יימצא משקר. לאחר שדיברתי עם בן גביר ביקשתי לחזור מההודאה, אך הם לא רצו לשמוע את מה שהיה לי להגיד, הם רק רצו לשמוע את מה שטוב להם לכתב האישום".
 
בשב"כ מסרו תגובה לערוץ 2: "מדובר בתיק תלוי ועומד בבית המשפט, המתנהל בדלתיים סגורות, ולכן אין ביכולתנו להגיב. עם זאת, כל מה שנערך, נעשה בפיקוח שוטף של כל הגורמים הרלוונטיים ולפי הוראות הדין. כמו כן, גורם המעורב בחקירה ציין כי אוליאל הכיר פרטים מוכמנים רבים מאוד".

בן-אוליאל, בן 21, גדל בהתנחלות כרמי צור בגוש עציון. הוא בנו הבכור של הרב ראובן (רובי) בן-אוליאל, המשתייך לזרם הממלכתי של הציונות הדתית ועומד בראש תוכנית במכינה הצבאית שבנוקדים. בתחילת השנה הוגש נגד בן-אוליאל כתב אישום בגין שלוש עבירות רצח וכן ניסיונות רצח, בשל הניסיון להצית בית נוסף שלא צלח. באותו בוקר פרסמה משפחתו סרטון בו טענו שההתעללות בחקירת שב"כ הובילה אותו להודות ברצח.