הקרב על החופים מתחדש: במשך שנים מנהלים ארגוני הסביבה מאבק סיזיפי למניעת הבנייה בחופים ושמירתם כשטחים פתוחים ונגישים לציבור. בימים אלו המלחמה המתמשכת על החופים נכנסת לסיבוב נוסף, עם הצעת חוק חדשה ותוכנית פיתוח שצפויים, לפי ארגוני סביבה, להביא לבנייה אגרסיבית על הים. 

הערב (שני) עברה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת הצעת החוק של משרד התיירות, שמאפשרת להסב יחידות מלונאות למגורים. על פי הצעת החוק, יש לראות בתיירות כסוג של תשתית לאומית ולאפשר לוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) לדון בהליך מזורז וכמעט ללא התנגדויות בתוכניות אלו. אחד מסעיפי ההצעה יאפשר להסב מלונאות למגורים. 
יעל דורי, ראש תחום תכנון ב'אדם טבע ודין' הגיב להצעה ואמר: "רבים ממיזמי התיירות והמלונאות הקיימים והמתוכננים נמצאים בסמוך לחופי הים ולכן, הצעת חוק זו צפויה לפגוע אנושות בגישה החופשית של הציבור הרחב לחופים. בהליך בזק יתאפשר להקים פרויקטים מלונאיים נוספים בשטחי החוף. הצעת החוק לא מסתפקת בכך ומאפשרת לשכבה העליונה של עשירי ישראל לרכוש בתים במלונות ובכך למעשה ביד אחת מונעת מהציבור הרחב את הגישה אל החוף וביד השניה מאפשרת מגורי קבע בחופים למי שידו משגת".

השר יריב לוין. "הממשלה נלחמת בחופים בכל החזיתות". צילום: פלאש 90
במקביל, מחר מתוכננת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להמשיך ולקדם את פרק החופים בתמ"א 1. אתמול פנו החברה להגנת הטבע ו"אדם, טבע ודין" במכתב לשר האוצר משה כחלון, הממונה על מינהל התכנון לקראת הדיון בו כתבו: "תמ"א 1 תפגע קשה בחופי הים" ומאיימים: "אם לא ייעצר קידומה, נפנה לערכאות". "'פרק החופים' בתמ"א 1 מהווה תכנית מיתאר חדשה לגמרי לחופי הים התיכון, אשר משמעותה ומהותה העיקרית הינה פגיעה קשה בהגנה הקיימת על חופי הים כיום, ובהיבטים מסויימים אף חיסול מוחלט של הגנה זו", כך לדברי הארגונים. 
בפנייתם לשר האוצר, מסבירים היועץ המשפטי של 'אדם טבע ודין', עו"ד אלי בן ארי ומשה פרלמוטר, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע באזור המרכז, כי מדובר בגריעה של שטחים מוגנים מעורף החוף, בהיקף משמעותי לאורך כל חופי הארץ, גם בשטחים הפתוחים ובאופן גורף ומוחלט בשטחים העירוניים, שם שטחים אלו משרתים את האוכלוסיה הגדולה ביותר. עוד כותבים הארגונים: "נציין גם שההגנה המוצעת על מכלולי החוף, אותה שארית של שטחי עורף החוף המוגנים כיום, פחותה באופן דרסטי מכפי שהיא כיום, שכן מוצע לאפשר תכניות פיתוח בשטחים אלה אם רק מוסד התכנון המוסמך, שיכול להיות גם ועדה מקומית, "שוכנע" שלא ניתן למקם את הפיתוח במקום אחר; ועוד נציין שמוצע לאפשר הקמת מתקני תשתית בכל מקום בחוף בלי מגבלה למעשה, דבר שלא קיים כיום".
עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין', אמר הערב: "הממשלה יוצאת למלחמה נגד החופים בכל החזיתות. מתמרצת הקמת מיזמים חדשים על החופים ובמקביל מבטלת את ההגנות השומרות על החופים פתוחים ונגישים לציבור הרחב. על שר האוצר האחראי גם על מינהל התכנון והמתיימר להיות שר חברתי,  ליטול קורה מבין עיניו, כאשר תחת חסותו מחסלת הממשלה את המרחב הציבורי העממי ביותר שעוד נותר לתושבי ישראל – חופי הים. שר הפועל למען תשתיות בנייה על חשבון רצועת החוף הצרה השייכת לציבור, אינו שר חברתי וגם אינו חברותי לסביבה ולציבור".