הכי קשה לי בעיקר כשאני לבד מטפלת בתינוק, או בשניות האלה לפני שהעיניים נעצמות", כך אמרה בוקר (שלישי) יעל ויסמן אלמנתו, של ינאי, שנרצח בפיגוע בסניף "רמי לוי" בשער בנימין לפני חמישה ימים, בראיון לגלי צה"ל. לדבריה, "בגלל החיבוק החם של כולם קצת אין זמן לעצמך לטוב ולרע. כרגע זה במצב קצת של הדחקה".



ויסמן נשאלה על ההחלטה של הרמטכ"ל שכל החיילים יצאו הביתה עם נשקם האישי, גם בחופשת רגילה וענתה כי לא ידעה על זה: "אני לא מספיקה להגיע לחדשות. הדבר היחידי שאני מספיקה זה לקרוא את ההודעות בטלפון. 



"אני לא חושבת שמה שקרה (בפיגוע-מ"א) זה בגלל שלינאי לא היה נשק", הוסיפה ויסמן. "הניסיון היה בסך הכל להגיד שהוא ביקש לצאת עם נשק ולא התאפשר לו. אני מבינה שחיילים ברגילה רוצים לטייל, להיות עם המשפחה ולנפוש. אני שמחה שהמצב הולך להשתנות ושחיילים רוצים לקחת את האחריות ולהיות עם נשק". 



לדבריה, אין למשפחה כעס על הצבא שלא אפשר לינאי לצאת עם הנשק הביתה: נכון, ינאי ביקש, אבל הוא קיבל את ה'לא' הזה ואני סומכת על הצבא". לאחר מכן סיפרה: "היינו באותו שבוע בירושלים והיה ניסיון פיגוע בגן הפעמון והיינו קרובים ואז הוא אמר לי שהוא ביקש לצאת עם הנשק. באותו הרגע זה הרתיח אותו ואמרתי לו שאנחנו ברגילה, ככה אתה יכול להחזיק את נטע, אתה חופשי. אבל הוא אמר שהוא חייב להגיד את זה למפקדים שלו. שום דבר לא בכעס, רק להגיד שהוא היה בזירת פיגוע והוא היה ללא נשק".



משפחת ויסמן גרה במעלה מכמש ויעל סיפרה על החיים בהתנחלות בעיצומו של גל הטרור: "עם הגל האחרון של הפיגועים נהיו פה חששות, מדברים על זה הרבה. תמיד הדעה של ינאי הייתה שאם הולכים לקניות אנחנו לא מפחדים. כן, אני פחדתי לפעמים, פחדתי לצאת עם נטע מהבית למקום שאני לא יודעת אם אני יכולה להגן עליו שם. זה היה נורא חשוב לו שלא נפחד".



היא הוסיפה: "תמיד היה בי פחד אבל זה נראה לי פחד של כל אמא שלא קשור לגל הטרור. ביום הפיגוע שאלתי את ינאי אם כדאי שאעשה את הקניות לבד והוא התעקש שנעשה את זה ביחד ושהוא יעזור לי. הכל היה שגרתי, לא היה משהו לא רגיל".