‏כדורי הרזיה מזויפים שנתפסו אתמול באזור חדרה, נמצאו היום (רביעי) כמסוכנים לבריאות. האגף לאכיפה ופיקוח, בשיתוף עם יחידת הונאה חוף ממשטרת ישראל, תפסו אדם המשווק כדורי הרזיה מזויפים בשם "סלים אקסטרים" (Slim Xtreme), באזור חדרה. הכדורים שנתפסו אינם מאושרים על ידי משרד הבריאות.



כדורי ההרזיה נבדקו במשרד הבריאות ונמצא כי הם מכילים את החומר הפעיל "סיבוטראמין", שנאסר לשימוש ושיווק על ידי משרד הבריאות כבר בשנת 2010. השימוש בחומר זה עלול לגרום לנזק בריאותי ותופעות לוואי קשות כגון הפרעות פסיכוטיות, התקפי לב ואף מקרי מוות.



משרד הבריאות שב וקורא לציבור שלא לצרוך כדורי הרזיה ממקורות לא מורשים, וכן ממליץ להתייעץ עם רופא או רוקח טרם נטילת תכשירים המיועדים להרזיה.




נערה בת 14 מהצפון כמעט נפטרה לאחר שלקחה תוסף מזון להרזיה



תפיסת הכדורים המסוכנים מתרחשת שבוע בלבד לאחר שנערה בת 14, תושבת אחד הכפרים בצפון, הגיעה לבית החולים "רמב"ם" בחיפה עם הפרעות קצב קשות בליבה. הנערה רכשה דרך האינטרנט תוסף מזון מסין להפחתה במשקל. לאחר שהשתמשה בתוסף היא השילה אומנם קרוב ל-10 קילוגרמים ממשקלה, אך לפי הרופאים הייתה גם קרובה לאבד את חייה.



"יש להיזהר מאוד מתוספי מזון או תרופות שמבטיחות הרזיה מהירה", אמרה פרופסור ריבה בריק, מנהלת מחלקת ילדים בבית החולים רות לילדים. "במקרה הזה מדובר בחומר שיש חשד לגביו שהוא מכיל חומרים שעלולים לגרום להפרעה בקצב הלב והוא נאסר בייבוא לארצות הברית כבר ב-2010. גם משרד הבריאות הישראלי הוציא לגביו אזהרה בשנה שעברה", אמרה פרופסור בריק והוסיפה: "אני ממליצה שלפני שרוכשים תרופה או תוסף מזון מסוג זה דרך האינטרנט – להזין את שם המוצר בגוגל ולבדוק אם יש התראה לגביו שהוא מסכן את הבריאות".



תרגול של פיגוע בבית החולים רמב"ם. צילום: פיוטר פליטר
תרגול של פיגוע בבית החולים רמב"ם. צילום: פיוטר פליטר