אבטחה כבדה הוצמדה לשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, שצפוי לגזור מחר את דינו של העבריין איתן חייא, אשר הורשע בסחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות אחרות, לאחר שזכה לכינוי "ראש המאפיה הישראלית בניו יורק". ניסים משעל שוחח היום (רביעי) בנושא ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם המומחה לפלילים בוקי נאה, שאמר: "זה נראה כמו סרט, אבל לא מפרסמים הרי איזה מידע מודיעיני יש, או איזה מידע מודיעיני המציא איזה קצין מודיעין אודות איומים על השופט. מכירים את האגדה ששמה איתן חייא, שמהלכת אימים מעל תל אביב, ואת האגדה של בנו, ערן חייא, אז שמים אבטחה על השופט, שצריך להקריא מחר את גזר הדין האחרון שלו לפני היציאה לפנסיה. אני מניח שלא היו עליו איומים ישירים, אבל גם אם מישהו איים עליו, אז כדי שהוא ירגיש טוב, מאבטחים אותו ומנסים אולי להפחיד לכיוון הצד השני".



"היו בעבר מקרים רבים, שבהם המשטרה הופתעה", הזכיר נאה. "מישהו הגיע לבית משפט למתן גזר הדין שלו, קפץ מעל החומה ושם חיכה לו אופנוע והוא ברח לחו"ל. בגלל זה, בכל פעם יש כאלה שמועות וכל מיני פחדים, המשטרה מעמידה על הגגות צלפים של משמר הגבול ובית המשפט בתל אביב נראה כמו בונקר". על איתן חייא סיפר נאה: "הוא מכונה 'הסנדק הישראלי', היה במאפיה הישראלית בארצות הברית וישב שם בכלא על רצח. כל מי שהעיד במשפט שלו בארצות הברית והיה נגדו, פתאום נרצח בארץ. וגם מי שפגע בכבודו והתחיל עם אשתו כשהיה באמריקה - ניסו להרוג אותו פעמיים-שלוש והיו פיצוצים, אבל לא הצליחו בדיוק".



איתן חייא. צילום: פלאש 90
איתן חייא. צילום: פלאש 90



"יש לו בן בשם ערן חייא שישב גם בכלא, על זה שעל פי החשד הרג את השוטר לשעבר צחי בן-אור במקסיקו", הוסיף נאה. "בן-אור היה זה שהרג אדם שהיה מאושפז ב'תל השומר'. ערן חייא השתחרר מהכלא לפני מספר חודשים והוא היום נחשב לאיש החזק ביותר והמפחיד ביותר בעולם התחתון. לפני חודש וחצי התפוצצה מכונית בגבול רמת-גן גבעתיים ונפצע בחור בשם בן כהן, שאיבד את שתי רגליו. שמו של ערן חייא מהלך אימים על רחובות תל אביב, איש עלום מוקף שומרים, שישן כל לילה במקום אחר.




"משטרת ישראל 'עם המכנסיים למטה', אוזלת יד נוראית", ציין נאה. "כל הפשעים הגדולים שבעולם התחתון מייחסים לאיתן חייא או לערן חייא, כמו הפיצוץ האחרון של בן כהן - משטרת ישראל, שאולי אומרת שהיא יודעת, ובטוח שהיא יודעת הכל - לא עצרה אנשים ואף אחד לא הועמד לדין. כך שככל שלא מצליחים לעצור אותך, וכולם בטוחים שזה אתה, ככה הכוח שלך עולה".