פתאום ביום אחד, השתנו לחלוטין חייה של נערה בת 15, שתמונות עירום שלה הופצו לאחר שצולמה במקלחת בית הספר. הנערה, שסבלה ממסכת ייסורים אדירה בעקבות הגעת התמונות לחבריה בבית הספר. מי שעוד חוותה את הקושי האדיר היא אמה של הנערה, אשר זעמה גם על החלטת המשטרה לסגור את התיק כיוון שלא נעברה עבירה פלילית. דנה ספקטור ורן שריג שוחחו ב"רדיו ללא הפסקה" עם האם, שהתלוננה במשטרה לאחר שהתמונות הופצו ואמרה בכעס: "היא שילמה מחיר כבד, שלא השתלם".

"זה לקחת את הסכין ולסובב אותה עוד פעם. עכשיו הכל חוזר אליה, כי היא הבינה שהעדות במשטרה היתה לריק: "התיק נסגר מסיבה מקוממת", ציינה עורכת הדין של הילדה, לימור רוט-חזן. "בהודעה נרשם ש'נסיבות העניין אינן מצריכות פתיחה בחקירה' וכן ש'ההליך הפלילי אינו המסגרת לברר את האירוע'. אלא שזה לחלוטין מתאים להליך פלילי. מדובר בעבירה פלילית מן החמורות, פשע שהעונש בגינו הוא עד חמש שנות מאסר. חרף זאת, מקבלת המשפחה הודעה תמוהה, קיצונית, לא סבירה, שאין בה שום היגיון. אני חושבת שיש כאן שגגה בהחלטה, שהיא התקבלה ללא שיקול הדעת הנכון ויש לתקן זאת. הגשנו ערר. המשטרה סגרה את התיק, לפי החלטת הפרקליטות, ואנחנו מצפים שהוא ייפתח מחדש".

"האירוע עצמו קרה בפסח שעבר עוד לפני שהיתה בת 15", סיפרה האם. "היא היתה אחראית על התפאורה לפסח ונשארה לישון בביתני הפנימייה בבית הספר עם כמה ילדים שארגנו את המסיבה. היא היתה כולה בצבע ונכנסה להתקלח אחרי כל העבודה הקשה, חיכתה עד מאוחר שכולם ילכו לישון. ועדיין, עם כל אמצעי הזהירות שהיא נקטה, מישהו מצא דרך חולנית - נערים, בהובלתו של נער שניהל והפיק את האירוע, עלו לגג, פתחו שם צוהר וצילמו אותה ועוד נערות, שהתקלחו שם אחת אחרי השנייה, מכולן היא היחידה שהתלוננה במשטרה".




"התמונות התחילו לרוץ מאחד לשני בזמן שיעור, והמורים גילו וסיפרו לה", סיפרה האם. "היה לה קשה מאוד עם הידיעה שאנחנו נצטרך לשמוע את הסיפור, וחיכו שהיא תירגע. היא חששה מהתגובה שלנו, התביישה למרות שאין לה במה להתבייש, היא לא עשתה כלום. בית הספר הרחיק את הנער לצמיתות. אבל הוא פנה למשרד החינוך עם עורכי דין והוחלט להחזיר אותו. הבת שלי לא הלכה לבית הספר עד סיום השנה, כי היא לא היתה יכולה לראות אותו מול העיניים שלה כל היום. זה כל פעם החזיר אותה לאותו מקום של השפלה. היא היתה בוכה, הרגישה שכל העולם ראה אותה במערומיה. כשהערתי לה על בגד שלבשה היא אמרה לי 'אמא, את לא מבינה שכולם כבר ראו הכל'?".

"הנער שהוחזר, הורחק שוב על ידי משרד החינוך רק אחרי שערערנו", הוסיפה עוה"ד רוט-חזן. "המצב השתנה והנערה היתה יכולה לחזור לבית הספר, אבל היא היתה צריכה להילחם בכל שלב. היא הגישה תלונה, מעשה שדורש אומץ רב. היא פעלה כפי שאנחנו מצפים ועשתה ככל שיכלה על מנת שהדבר הזה יתברר במסגרת החוקית".
 
"החלטנו שזה לא נכון להשאיר אותה במקום קורבני", הסבירה האם, "חשבנו שתלונה זה מה שצריך לעשות ועודדנו אותה לזה. והיא גם חשבה שזה מה שנכון לעשות. גם העדות שהיא נתנה במשטרה היתה חלק קשה בכל החוויה הלא פשוטה הזו. גם החזרה שלה לבית הספר לא היתה פשוטה. כעסו עליה שהיא הגישה תלונה. שאר הבנות לא התלוננו כי היה לחץ חברתי. היא שילמה על זה מחיר מאוד כבד, שבסופו של דבר לא היה שווה. היא קיבלה שיעור מאוד גרוע באזרחות. אנחנו מקווים שישנו את ההחלטה, שהמחיר שהיא שילמה כן יהיה שווה והיא תלמד משהו אחר על העולם".